Social

Reclamele la alcool pun in cap minorii

Reclamele determina un consum ridicat de alcool in rindul tinerilor, conform unui studiu realizat de Universitatea din Connecticut. Potrivit acestuia, fiecare spot TV creste cu 1% consumul de bauturi alcoolice .

Pina in prezent, mai multe studii au atras atentia asupra legaturii dintre publicitate si consumul de alcool de catre minori, dar nu reusisera sa stabileasca nici o legatura directa.

Prejudecati infirmate

Rezultatele acestei cercetari contrazic ideea ca publicitatea nu are nici o legatura cu adolescentii care beau sau ca in cel mai rau caz, reclamele schimba marcile preferate de bautura si ii afecteaza doar pe cei mai in virsta. Publicitatea a contribuit serios la consumul din ce in ce mai ridicat al copiilor, declara Leslie Snyder, conducatoarea studiului. Industria alcoolului ar trebui sa fie mai atenta la consumarea inadecvata a alcoolului. Un pas inainte ar fi ca spoturile sa fie derulate numai dupa ora 21.00, propune si Don Shenker, directorul Alcohol Concern .

Englezii conduc la baut

In Marea Britanie exista una dintre cele mai ridicate rate de consum din Europa: unul din cinci copii intre 11 si 15 ani au baut alcool cel putin o data pe saptamina. Procentul a crescut de la 13 in 1990 la 20 in 2005. Studiul este american, iar noi avem un sistem mai strict de publicitate in Marea Britanie, care interzice reclamele la alcool care s-ar putea adresa persoanelor sub 18 ani. Iar aceste restrictii s-au inmultit mai ales in ultimul an, in special in ceea ce priveste spoturile TV, declara David Poley, reprezentantul companiei englezesti Portman Group.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea