Social

Reabilitarea principalei artere spre Ungaria a fost blocata

Cel mai circulat drum din vestul Romaniei, DN 7, nu va fi modernizat si reabilitat prea curand pentru ca Ministerul Transporturilor a anulat licitatia pentru aceste lucrari. Nadlacul, principala poarta rutiera a Romaniei, este legat de restul tarii, in lipsa unei autostrazi , prin DN 7. Drumul national 7 trebuia sa fie inclus in programul de reabilitare si modernizare pe ruta Orastie-Deva-Arad- Nadlac . Deoarece a fost anulata licitatia, cel mai circulat drum din vestul Romaniei are toate sansele sa fie neglijat si in acest an. "Acest drum nu a mai avut lucrari majore de reparatii si reabilitare din 1995, iar acum, printr-o hotarare pe care o consider ilogica, amanam cu cel putin un an modernizarea", a declarat senatorul aradean Nicolae Iotcu. Potrivit senatorului, cel care ar fi anulat licitatia pentru reabilitarea tronsonului de 244 de kilometri de pe DN 7 este directorul Mihai Grecu, un apropiat al ministrului Ludovic Orban. "S-a spus ca nu exista finantare pentru intreaga lucrare. Dar, foarte bine se puteau incepe lucrarile pe tronsonul Orastie-Deva-Arad-Nadlac, asa cum s-au inceput si la ploiesti , desi aceasta are asigurata finantare doar 4%", a declarat senatorul Nicolae Iotcu. In replica, Gavril Popescu, prefectul Aradului, a anuntat ca reabilitarea va avea totusi loc. Prefectul a prezentat o decizie a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale prin care se comunica reluarea licitatiei pentru reabilitarea drumului DN 7. "S-a obtinut acordul pentru organizarea unei noi licitatii avand ca obiect proiectarea si executia lucrarilor in cadrul obiectivului «Consolidare DN 7 tronson Orastie-Deva-Arad-Nadlac»", a spus prefectul Popescu. Drumarii romani vor veni la o discutie cu cei din Ungaria pentru a corela intreaga structura rutiera din aceasta parte de Europa. "Am discutat cu reprezentanti ai Ministerului Transporturilor din Ungaria care vor sa vina in Romania sa ne comunice strategia lor de drumuri din zona de frontiera. Ei vor o dezvoltare comuna a Romaniei si Ungariei pentru ca ambele tari sunt membre ale Uniunii Europene si numai impreuna pot atrage investitorii", a spus Nicolae Grosan, vicepresedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Arad. Autostrada Budapesta- Szeged este circulata deja de un an si jumatate si va fi racordata la ruta Nadlac-Arad-Timisoara-Deva. In numai doi ani, autostrada maghiara va fi la cativa kilometri de frontiera cu Romania. Ruta DN 7 a fost reabilitat in 1995 si a fost varianta pentru care s-a optat in locul unei autostrazi. Acum, este unul dintre cele mai aglomerate drumuri nationale ale Romaniei si face legatura intre principala poarta de intrare in tara dinspre Occident si Bucuresti. DN 7 a inceput sa cedeze si drumarii l-au mai plombat, sperand ca se vor incepe lucrarile la autostrada.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea