Social

Razboiul outdoor

Ca in fiecare an electoral, scandalul afiselor electorale si al spatiului dedicat panotajului debuteaza o data cu startul oficial al campaniei. O parte dintre candidati se considera discriminati si lanseaza acuze catre primarii in functie, despre care sustin ca au rezervat pentru partidele lor cea mai mare felie de spatiu publicitar.

In plus, aspirantii catre functiile din administratie spun ca edilii responsabili cu organizarea campaniei electorale au fortat mana companiilor de outdoor sa acorde spatiu pentru bannere numai anumitor candidati. De cealalta parte, reprezentantii firmelor de outdoor neaga ca lucrurile ar sta asa si dau vina pe candidatii care s-au trezit prea tarziu sa inchirieze suprafete destinate reclamei electorale.

„Sunt Cozmin Gusa si apar aici pentru ca in Bucuresti panotajul mi-e refuzat politic.“ Textul se regaseste pe afisul candidatului PIN la Primaria Capitalei. Numai ca bannerul, creatia publicitarului Bogdan Naumovici, este atarnat pe stalpii din Constanta, si nu pe cei din Bucuresti, asa cum ar fi normal. „Companiile de outdoor mi-au interzis afisajul in Capitala, pentru ca asa le-a spus Videanu.

La ala dati, la ala nu dati. Asa se aranjeaza cine primeste si cine nu primeste spatiu. Initial, mi s-a spus ca imi dau ceva panouri, dar, dupa ce am scos dosarul lui Videanu cu bordurile, mi-au zis ca si-au revizuit planul si ca nu mai au loc“, a declarat Gusa pentru Cotidianul.

Si candidatul PNTCD, Aurelian Pavelescu , se plange ca nu a mai prins spatii bune pentru panotaj, fiind nevoit sa isi expuna afisele pe autostrada Bucuresti -Pitesti, dar si in comunele din judetele vecine Capitalei, precum Tartasesti de Dambovita. De altfel, si Cristian Diaconescu, candidatul PSD, recunoaste ca stafful sau de campanie a rezervat „cam cu un an inainte spatiile“.

Totusi, si candidatii partidelor mari intampina acelasi gen de probleme in localitatile conduse de primari de alta culoare politica. Senatorul PD-L Maria Petre, candidata la Primaria Slobozia, e foc si para pe compania de outdoor Euromedia, cea mai mare din tara, despre care spune ca „are in spate pe cineva de la PSD“. „Foarte greu am reusit sa intru in contact cu ei si ma chinuiesc de luni bune sa le cer panouri si mi-au dat unul singur intr-o comuna din afara judetului Ialomita, unde nu mai intereseaza pe nimeni candidatura“, a declarat Maria Petre.

Reprezentantii firmelor de outdoor se apara in fata acuzatiilor candidatilor, motivand ca acestia au facut cereri prea tarziu. „In aceasta campanie s-au facut rezervarile cu o luna, doua inainte. Noi onoram candidatii in ordinea sosirii lor si nu tinem cont cum il cheama sau de la ce partid e“, a declarat pentru Cotidianul Silvia Coserea, sales&marketing director la Euromedia.

Si in sectoarele din Bucuresti au aparut ieri primele probleme - Organizatia Sectorului 3 a PSD il acuza pe Liviu Negoita, primarul in functie, ca incalca Legea electorala prin plasarea in mod ilegal a panourilor destinate afisajului electoral. Panourile se regasesc pe spatiile verzi, lucru interzis de lege, dar si in scuarurile dintre benzile de circulatie de pe bulevardele cu Trafic de circulatie intensa.

Potrivit unui comunicat de presa dat publicitatii ieri de PSD Sector 3, locurile in care Negoita a amplasat panourile sunt „pazite de politia comunitara care-i amendeaza pe cei care, incercand sa ajunga la aceste panouri electorale, calca pe spatiul verde sau traverseaza strada prin locuri nepermise“.


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea