Social

Rampe de lansare pentru manageri

Asumarea riscului si a responsabilitatii, cheia avansarii in marile companii. Mai mult de 200 de angajati din departamentele de relatii cu clientii ( service ) ai Orange au fost anul trecut promovati in vanzari, marketing, logistica sau in cadrul retelei de magazine. Multi dintre directorii Orange provin din randul celor care au lucrat in relatia cu clientul. "Peste 50% din angajatii companiei lucreaza sau au lucrat in customer-service", a aratat Richard Moat, CEO al Orange Romania , la prima conferinta internationala de "customer service" organizata de Service Excellence Solutions si Human Capital Solutions. Politica interna este aceea de a promova in randul angajatilor asumarea riscului si a responsabilitatii, a aratat Moat. Directorul Orange Romania a condus, in trecut, filialele din Thailanda si Danemarca ale corporatiei. "In Thailanda, angajatii asteapta decizii de la varf si nu vor actiona catusi de putin in absenta lor, chiar daca sunt foarte competenti. In Danemarca, angajatii au mai multa initiativa. Mi-ar placea ca angajatii romani sa aiba o abordare mai apropiata de a celor din Danemarca", a mai spus Richard Moat. Ca urmare a promovarilor interne si a salaratilor care parasesc dupa o vreme compania pentru a-si continua cariera in alt domeniu, Orange are in permanenta nevoie de angajati pentru aceste pozitii. "Suntem nevoiti sa recrutam si sa pregatim noi persoane in mod constant", a mai spus Moat. In prezent, compania are cinci call-center-uri in care sunt angajate peste 1.000 de persoane. Moat arata ca aproape 90% din persoanele care activeaza in aceste departamente au studii superioare, iar 40% au chiar doua facultati absolvite. Candidatii sunt „vanati" de pe bancile facultatii Pentru a-si atrage angajatii cei mai buni, Orange este o prezenta permanenta in mediul universitar. Una dintre initiativele in care s-a implicat compania a fost "Stagii pe Bune", al carui obiectiv este plasarea studentilor facultatilor cu profil IT&C in stagii practice, pe perioada verii in companiile din domeniul IT&C. Pentru stagiile Orange se pot inscrie studentii din anii trei, patru si cinci din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti . Cei care doresc sa beneficieze de acestea pot aplica pe www.stagiipebune.ro si pe www.orange.ro.jobs. In urma unui proces de selectie care consta in interviuri, cei mai buni studenti au posibilitatea sa puna in practica, in cadrul Orange Romania, cunostintele acumulate in facultate si sa-si imbogateasca experienta in domeniul telecomunicatiilor. Cei mai buni stagiari au posibilitatea sa inceapa apoi o cariera in Orange. Un alt program poarta denumirea de Orange Telecom University. El este dedicat exclusiv studentilor din anul IV ai Facultatii de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei, care au obtinut rezultate scolare foarte bune si minimum media 8 pe parcursul primilor 3 ani de studiu. In urma unei preselectii care consta in prezentarea unui proiect si sustinerea unui interviu bazat pe cunostinte tehnice si competente comportamentale, au fost alesi 18 studenti care frecventeaza in prezent cursurile Orange Telecom University. Cursurile acopera o arie de interes vasta, aplicata tuturor domeniilor tehnice: acces, retele si servicii cu valoare adaugata , planificare si bugetare. Fiecare student la Orange Telecom University primeste o bursa in valoare de 675 de RON pe luna si participa la un stagiu de pregatire practica in Departamentul Tehnic al Orange Romania timp de 10 saptamani. De asemenea, studentii participa saptamanal la cursuri tehnice cu module teoretice sau practice, sustinute de specialisti din departamentul tehnic al companiei. Orange Romania lucreaza pentru Belgia si Elvetia Aproape toate procesele "back-office", cele care nu presupun insa comunicarea cu clientul, ale filialelor Orange din Belgia si Elvetia sunt gestionate de filiala romaneasca. In aceasta activitate sunt implicate 100 de persoane. Compania are in vedere sa extinda serviciul si pentru filiala din Olanda. Orange Romania are cel mai mare indicator de satisfactie a clientilor din intreaga retea internationala Orange, potrivit studiilor trimestriale pe care le realizeaza grupul de telecomunicatii. "Oamenii isi fac mai bine munca daca inteleg motivele pentru care trebuie sa procedeze intr-un anumit fel", spune Moat.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea