Social

Protectia consumatorilor online

Centrul European al Consumatorilor din Romania atrage atentia asupra elementelor de securitate pe care trebuie sa le caute cei care cumpara de pe Internet.

Orice ofertant serios care vinde prin Internet are la vedere o serie de informatii cum ar fi: numele sau denumirea firmei, domiciliul sau sediul acestuia, numerele de telefon, fax, adresa de posta electronica . De asemenea, trebuie sa fie vizibile si informatiile de identificare a firmei care va livra produsele, adica numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul unic de inregistrare.

Explicite trebuie sa fie si tarifele produselor si serviciilor pe care le comercializeaza, ca si includerea in pret a cheltuielilor de livrare si valoarea acestora, se arata intr-un comunicat al Centrului.

In plus, clientul care cumpara de pe Internet trebuie sa aiba la indemana informatii despre „modalitatea in care poate alege un anumit produs sau serviciu din «magazinul sau virtual» sau din catalogul de prezentare, despre pasii pe care trebuie sa ii parcurga pentru a comanda un anumit produs, despre modalitatea de efectuare a platii si a livrarii produsului ales si comandat, precum si despre dreptul de denuntare unilaterala a contractului“, mai arata comunicatul.

Vanzatorul virtual trebuie sa puna la dispozitia cumparatorului link-urile necesare parcurgerii etapelor incheierii unui contract prin intermediul comertului electronic si pentru vizualizarea continutului cosului si costului sau pentru renuntarea la anumite produse.

Centrul European al Consumatorilor din Romania atrage insa atentia si asupra faptului ca un contract electronic nu necesita prezenta partilor, dar are aceleasi efecte pe care legea le recunoaste contractelor.

Pe de alta parte, efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului in care destinatarul si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari.

Anul acesta au fost inregistrate cinci reclamatii de la cei care au cumparat produse prin licitatii organizate pe www.ebay.com. Cele mai frecvente probleme intampinate de cei care cumpara online sunt: refuzul furnizarii produsului si anularea contractului de catre furnizori, potrivit Centrului European de Protectie a Consumatorilor.

Comunicarile comerciale care constituie un serviciu al societatii informationale sau o parte a acestuia, in masura in care sunt permise, trebuie sa respecte cel putin urmatoarele conditii: persoana fizica sau juridica in numele careia sunt facute sa fie clar identificata, ofertele promotionale , precum reducerile, premiile si cadourile, sa aiba specificate toate conditiile care trebuie indeplinite pentru obtinerea lor, iar competitiile si jocurile promotionale sa aiba afisate toate conditiile de participare.


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea