Social

Profesorii sunt in slujba elevilor, si nu invers

Expertul in educatie Aura Stanculescu sustine ca agresivitatea profesorilor vine din lipsa de pregatire psihopedagogica

Violenta in scoala este o realitate tot mai des intalnita. Expertii in educatie explica agresivitatea unor profesori in relatia lor cu elevii printr-o intelegere gresita a rolului pe care cei doi actori il au pe scena scolii. Profesorii ar trebui sa-i considere pe elevi parteneri in actul de educatie, iar respectul la clasa castigat, si nu impus cu forta.

"Profesorii uita uneori ca sunt in slujba elevilor, si nu invers. Menirea lor este sa formeze tineri capabili sa se integra cu usurinta in societate. Un alt aspect deficitar - incapacitatea profesorului de a avea o metoda care sa-l capteze pe elev", a explicat Aura Stanculescu, directorul Centrului de Resurse si Asistenta Educationala Bucuresti (CRAEB).

In gimnaziu, profesorii pierd „controlul" asupra elevilor

"Comportamentul agresiv se face simtit inca din clasele de gimnaziu, deoarece in aceasta perioada profesorii pierd «controlul» asupra elevilor din cauza slabei pregatiri psihopedagogice. Este stiut ca in scolile pedagogice se acorda o importanta deosebita modulului psihopedagogic.

In invatamantul prescolar si primar, unde cadrele didactice au urmat acest tip de studii, acestea se inteleg mult mai bine cu copiii", a explicat Emil Moise, presedinte al Asociatiei Solidaritatea pentru Libertatea de Constiinta.

Agresiunea, experienta cotidiana in scoli?

Directorul CRAEB spune ca o alta problema intalnita este reprezentata de ideile preconcepute ale profesorilor, care considera ca acest statut aduce automat cu sine si respectul elevilor.

"Elevii au nevoie de modele, de mentori care sa-si exprime increderea in posibilitatile copilului. Din nefericire, exista si profesori care presupun ca statutul dobandit la intrarea in invatamant atrage dupa sine, in mod obligatoriu, respectul elevilor. Or, respectul se castiga prin competenta si profesionalism."

"Agresiunea fizica, psihica sau verbala tinde sa fie experienta cotidiana in scolile publice. Mai grav este faptul ca, adesea, agresiunea scapa nesanctionata, devenind atat de inradacinata, incat este acceptata ca fiind normala.

De multe ori am mari probleme sa comunic firesc cu elevii pentru ca alte cadre didactice folosesc metode violente si copiii nu mai raspund decat la acest tip de metode. Desigur, si familiile, si societatea au un rol important", a afirmat prof. Emil Moise. Copiii care au primit astfel de «rele tratamente» pot fi identificati cu usurinta prin faptul ca sunt mai retrasi, le lipseste increderea in sine, nu au initiativa. Ei pot deveni violenti, ostili. Sunt candidatii ideali la esec", a conchis directorul CRAEB.

Cazuri prezentate in presa

1 La inceputul lunii martie, un elev in varsta de 12 ani a fost batut de un profesor de matematica de la Liceul "Emil Botta" din orasul Adjud. Profesorul a sustinut ca facuse gesturi obscene in fata ferestrelor clasei.

2 In aceeasi luna, un elev de la Liceul de Muzica " Dinu Lipatti " din Bucuresti sustine ca a fost agresat de profesorul de desen deoarece a refuzat sa se aseze in banca.

3 O profesoara de geografie de la Scoala 162 din Capitala a fost concediata acum doua zile pentru ca a agresat verbal si fizic o fata de clasa a VIII-a in timpul orelor de curs.

 

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea