Social

Primarul Lucian Iliescu baga, din nou, taxa "de trecere" prin Giurgiu

Baronul de Giurgiu sfideaza din nou Uniunea Europeana. La doua luni dupa "Scandalul taxei de tranzit" din Vama Giurgiu, primarul Lucian Iliescu recidiveaza. De aceasta data , edilul a impus un nou bir la intrarea in Zona Libera a orasului. Noua taxa de tranzit a intrat in vigoare ieri, chiar daca, in ianuarie, primarul Iliescu se lauda ca modernizeaza soseaua de centura - drum pe care autovehiculele pot ajunge in Zona Libera fara sa mai tranziteze centrul orasului! Taxa reprezinta o noua incercare a edilului de pe Dunare de a mai scoate bani "de acoperire". Numai ca cei care vor avea de suferit vor fi locuitorii municipiului si firmele care lucreaza in Zona Libera - singura nadejde a orasului falimentar Giurgiu. Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana s-a facut cu un scandal. La Giurgiu, soferii romani si straini au blocat pentru cateva zile frontiera, nemultumiti ca trebuie sa plateasca taxe de tranzit. Chiar daca nu treceau prin oras, soferii erau obligati sa lase la bugetul primariei cateva milioane de lei, in caz contrar ei fiind opriti de politistii comunitari. Primarul Iliescu nu a luat in seama indicatiile mai marilor de la Bucuresti pe motiv ca - asa cum sustinea la vremea respectiva - e prieten cu Basescu: "am fost si la femei impreuna". Dupa cateva zile insa, taxa de tranzit a fost "abolita". Numai ca, fix in ziua in care taxele din vama erau suspendate, incepea punerea in practica a unui alt plan al consiliului local, condus de Lucian Iliescu: gheretele taxei de tranzit si barierele erau transportate din punctul de frontiera la intrarea in Zona Libera. Iar, ieri, intrarea in Zona Libera s-a transformat intr -o noua frontiera impusa de Primaria Giurgiu. De aceasta data, taxa de tranzit a fost mascata printr-o hotarare a consiliului local care reglementeaza desfasurarea traficului greu pe raza municipiului Giurgiu! Ca sa nu se mai "friga", consiliul local isi bazeaza hotararea pe patru ordonante de urgenta si doua legi. Acestea, plus trei rapoarte interne, sunt invocate in actul care consfinteste aparitia unui nou bir in Giurgiu. Hotararea consiliului "patronat" de Iliescu spune ca autovehiculele a caror greutate depaseste 3,5 tone intra in categoria mijloacelor de transport greu, categorie care trebuie sa plateasca pentru a trece prin Giurgiu. Fiind stabilita categoria (aceasta fiind exact a autovehiculelor care lucreaza cu Zona Libera), consiliul local a stabilit si sumele pentru eliberarea autorizatiei de trafic greu. Taxa variaza intre 20 si 30 de RON pe zi sau intre 300 si 450 de RON pe luna! Ieri, la "granita primariei" a inceput colecta. Functionarii care eliberau chitante (nu si facturi) erau paziti de un pluton de politisti comunitari veniti cu tot cu dubele de interventie. Un sofer ceh nu pricepea de ce trebuie sa plateasca 30 de lei. I se spusese ca i s-au luat banii in functie de tonaj. Numai ca la "granita primariei" nu exista nici un cantar care sa stabileasca greutatea totala a autovehiculului. Nici un functionar de la ghiseu nu a reusit sa explice clar cum se percep taxele - "eu sunt un simplu executant. Mai multe nu stiu". Doi soferi romani erau deja nervosi. Se gandeau sa blocheze, deja, punctul de trecere al primariei. Un altul se intreba daca va plati taxa in cazul in care va folosi soseaua de centura. Numai ca gheretele primariei sunt puse in asa fel incat blocheaza si iesirea spre Zona Libera dinspre centura Giurgiului. Mai grav, barierele primarului vor functiona si pentru autovehiculele care merg in port. Acest lucru inseamna ca birul va lovi direct si in locuitorii orasului. Asta, deoarece carbunele pentru incalzirea municipiului este transportat pe Dunare. Din port, carbunele este transportat spre CET Giurgiu prin marginea orasului, fix prin "granita primariei". Asa cum suna hotararea de reglementare a traficului greu, vor fi scutite de plata taxelor autovehiculele apartinand Ministerului Educatiei sau masinile Pompierilor, Politiei, Jandarmeriei sau SRI. Curios, Consiliul Local Giurgiu a mai trecut la capitolul "scutiri" si masinile organizatiilor non-profit ("pe perioada transportului umanitar") si autovehiculele primariei. Masinile CET-ului, care transporta carbunele pentru incalzirea orasului, vor fi taxate. Cu aceasta masura, consiliul local (condus de liberalul Lucian Iliescu) are si o acoperire politica. Asta deoarece CET-ul este in administrarea consiliului judetean (condus de un reprezentant PSD). La fel, si Zona Libera este in aceeasi administrare a CJ Giurgiu. De altfel, ieri, satisfactia era mare in randul liderilor partidelor de guvernare de pe Dunare. Opinia oamenilor liberalului Iliescu era ca au dat chiar o lovitura dusmanului PSD prin noua masura. Multi dintre giurgiuveni sunt de parere ca prin adoptarea noii taxe se incurajeaza mutarea depozitelor la periferia orasului, in zona de la Fabrica de Zahar. In ultima perioada, in acea zona, numeroase terenuri au fost cumparate "la urgenta" de anumite persoane. De acolo, distributia in zona orasului se poate face mult mai usor. Camelia Toma, directoarea adjuncta a Zonei Libere Giurgiu, ne-a declarat ca masura nu este benefica pentru Giurgiu. "Nu are nicio argumentatie . Nu are fundament economic. Nu se justifica. Noi incercam sa reducem taxele, pentru a-i atrage pe investitori, iar primaria descurajeaza tot. In plus, taxa va lovi si in traficul inspre si dinspre port", a mai declarat directoarea adjuncta a Zonei Libere Giurgiu. De partea cealalta, primarul Lucian Iliescu a adoptat tactica stas in astfel de situatii: a refuzat sa explice care sunt motivele instituirii noii taxe. Lucian Iliescu si-a inchis telefonul pentru a nu discuta cu presa.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea