Presa germana ne critica: Romanii au fost slabi, nu meritau nimic

Partida pierduta de Romania marti seara, 0-2 cu Olanda, nu i-a lasat indifernti pe nemti. Presa germana ne critica in termeni destul de duri - poate chiar prea duri -, caracterizand jocul prestat de tricolori in termeni precum „mediocru”, „slab” sau chiar „paralitic”.

Der Spiegel scrie ca deznodamantul partidei de marti a fost previzibil: „S-a intamplat ca intotdeauna cand Romania participa la marile turnee finale. Mai intai isi asigura respectul, are mici reusite si chiar atunci cand suporterii incep sa creada ca echipa poate realiza intr-adevar ceva, se instaleaza o stare de paralizie”. Publiatia citata ofera o perspectiva sumbra despre viitorul fotbalului romanesc, spunand ca „acesti simpli participanti mediocri vor fi in curand dati uitarii”.

„Echipa a oferit imagini infricosatoare marti seara...Au aparut lent, fara forta si convingere. Adrian Mutu, marea lor vedeta, a fost mai preocupat sa isi injure coechipierii decat sa joace fotbal. Aceasta nu a fost o ehipa functionala”, continua Der Spiegel. Publicatia crede ca, pe de cealalta parte, Olanda facuse Romaniei "o oferta corecta", aliniind pe teren unsprezecele de rezerva. Totusi, aceasta echipa B a Olandei a avut un joc superior.

„Romania trimite Italia in sferturile de finala”, titreaza un alt cotidian german, Berliner Umschau, constatand ca in ultimul joc al grupei tricolorii nu si-au aratat abilitatile. Tonul publicatiei germane este sarcastic: „Deci asa, olandezii nu puteau face mai mult de atat. Au aliniat o echipa B aproape proactiva pentru romani. Jocul trebuia castigat, insa castigat de tricolori. Au esuat exact in ziua decisiva, in ciuda a doua jocuri sclipitoare de pana acum”. Ziarul critica si stilul de joc al romanilor, comentand ca „intreaga strategie de joc a parut a fi construita pentru Mutu, care parea a fi singurul garant pentru succesul echipei”.

La randul lui, portalul Fussball Nachrichten titreaza „Romania a fost eliminata fara drept de apel de echipa de rezerva a Olandei”, subliniind ca tricolorii nu au stiut sa se folosesca de oportunitatea momentului, fiind nevoiti sa isi ia la revedere de la campionatul european, dupa evolutia extrem de slaba din ultimul meci. „Nici macar impotriva rezervelor lui Marco van Basten nu au reusit superstarul Mutu si echipa sa aduca o victorie, facandu-si bagajele dupa o aparitie lipsita de curaj”, continua Fussball Nachrichten

Nici presa austriaca nu iarta tricolorii, subliniind la unison ca Romania a fost infranta de echipa de rezerve a portocaliilor. Der Standard considera ca „rezervele Olandei nu a lasat slabei echipe a Romaniei nicio sansa, obtinand un scor binemeritat de 2-0”, asa incat sperantele romanilor au fost complet spulberate de o echipa „prea inofensiva". „Romania a ratat a doua oara dupa 2000 calificarea in sferturile de finala ale EURO.Olandezii si-au luat astfel revansa pentru infrangerea din calificari, cand Romania a batut Olanda cu 1-0”, conchide ziarul austriac.
Wiener Zeitung, care arata ca echipa din Europa de Est a avut o pozitie favorabila la inceputul meciului, avand in propriile maini posibilitatea de a iesi din dificila grupa C. Romanii nu au reusit sa se califice, in ciuda faptului ca au avut de luptat cu echipa de rezerva a portocaliilor, remarca publicatia vieneza, care critica jocul defensiv al echipei romane. „Romanii nu au reusit sa exercite presiune asupra echipei adverse. Un sut al lui Paul Codrea la sfarsitul primei reprize si cateva mini-ocazii au fost evident prea putin pentru o victorie”, conchide Wiener Zeitung.
Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

•
  •