Social

Pasajul de la Baneasa, deschis oficial astazi

Primul pod de pe DN1, din zona Baneasa, va fi inaugurat cu o intarziere de mai bine de opt luni. Deschiderea de astazi a primului pasaj rutier de la iesirea din Capitala este motiv de bucurie mai ales pentru cei care traverseaza zona de cativa kilometri in zeci de minute, in fiecare zi. „Nervi, claxoane, praf. De asta am parte in fiecare zi pentru ca lucrez in Otopeni. Poate acum nu va mai trebui sa plec cu doua ore inainte de acasa sa ajung la munca", a spus Andrei, agent comercial din Bucuresti. Cu 24 de ore inainte de inaugurare, muncitorii mai aveau insa mult de lucru. Unii muncitori vopseau gardul podului, altii faceau masuratori de rezistenta, iar altii se ocupau de electrificare. „E aproape gata, o sa muncim toata noaptea, ca maine vine ministrul si trebuie sa taie panglica, nu? Ca altfel...", spunea ieri Tudorica, unul dintre cei care au pus umarul la constructia pasajului. Soferii, blocati in traficul infernal din zona comerciala Baneasa, nu s-au aratat prea increzatori. „Maine (azi, n.r.) se deschide? Bine ar fi, ca m-am saturat de aglomeratia asta. Poate asa nu ma mai injura clientii cand ii duc sau aduc de la aeroport", a spus Costi, taximetrist . Desi muncitorii stiau ca astazi trebuie sa se deschida podul, cu o intarziere de o zi fata de data anuntata, ei mai au mult de lucru. „Mai este de pus bitum pe trotuarele acestea de pe margine, trebuie sa punem si stalpii pentru lumina, mai dureaza cam o saptamana, dar ii da drumul asa si se va pastra o banda de circulatie pe sens inchisa", a precizat Anghel, care taia cabluri de zor. Si sub pod se muncea. Se masurau rezistenta si elasticitatea podului, se faceau ultimele retusuri. Lucrarile continua Lucrarile pentru fluidizarea traficului pe DN1 si cele doua pasaje au inceput la sfarsitului anului 2005 si ar fi trebuit incheiate in ianuarie 2007. Vina pentru intarziere o impart, potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban, atat autoritatile, cat si constructorul. Pe de o parte, s-a intarziat procesul de expropriere in aceasta zona, pe de alta parte, constructorul nu ar fi lucrat la capacitatea maxima. Dar lucrarile nu se incheie aici pentru ca mai trebuie construit alt pod si un pasaj subteran la intersectia dintre bulevardele Ion Ionescu dela Brad si Aerogarii. „Nu vor mai exista stopuri pornind de la Dobrogeanu Gherea si pana la iesirea din Otopeni, ceea ce va fluidiza traficul spre iesirea din Capitala", a spus primarul sectorului 1, Andrei Chiliman . El a mai precizat ca proiectele mari de infrastructura incepute de Ministerul Transporturilor vor continua. „Noi, Primaria Sectorului 1, vom incepe lucrarile de apa si canal la sfarsitul acestui an pe soaseaua de centura, in zona Odai, iar dupa ce terminam, ministerul va largi si soseaua", a spus Chiliman. Afla care sunt cele mai importante stiri ale zilei intr-una dintre cele mai bune selectii de informatii. Aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale al Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea