Social

Pasajul care traverseaza tribunalul

Construirea celui mai mare pasaj suprateran din Romania a stirnit controverse. Nemultumiti ca strada le va trece pe la fereastra, bucurestenii din zona in care se va ridica Pasajul Basarab au dat in judecata autoritatile.

Cu 170 de milioane de dolari, primarul Videanu vrea sa construiasca in Bucuresti cel mai mare pasaj suprateran din Romania. Suprafata totala a pasajului va fi de 56.000 de metri patrati, iar lungimea sa va fi de aproximativ 2 kilometri. Inalt de 28 de metri, pasajul va porni din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu strada Alexandru Ioan Cuza , nu departe de Gara de Nord , si va reveni la sol pe soseaua Grozavesti, dupa ce va traversa riul Dimbovita.

Pasajul Basarab va avea patru benzi pentru masini si doua linii de tramvai. Deasupra liniilor feroviare de la Gara Basarab se va construi o statie de tramvai, care va avea legaturi cu calea ferata, si metrou prin ascensoare sau scari rulante. Dar autoritatile isi propun ca pasajul sa fluidizeze si traficul din zona Garii de Nord. O sa aiba o retea de iluminat proprie, dar si spatii verzi, spune Gheorghe Udriste , director al Directiei de Transporturi si Drumuri din cadrul Primariei Capitalei.

Patru ani de lucrari

Lucrarile la pasaj vor fi demarate in primavara acestui an si vor fi finalizate in 2009. Firmele interesate sa lucreze la acest pasaj au posibilitatea de a cumpara caietul de sarcini pentru licitatia internationala care va fi organizata de catre Primarie, iar la mijlocul lunii martie trebuie sa depuna ofertele.

Firmele trebuie sa dovedeasca faptul ca in ultimii cinci ani au efectuat lucrari de constructii pentru poduri, viaducte si sosele suspendate de cel putin 75 de milioane de euro, lucrari de constructii pentru cai ferate sau tramvai de cinci milioane de euro. Cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani trebuie sa fie de cel putin 120 de milioane de euro.

Locuitorii si autoritatile, in proces

Conceput sa rezolve problema traficului din Bucuresti, proiectul lui Videanu nu tine cont de locuitorii din zona. Asociatiile de locatari si chiar parohia bisericii Sfinta Vineri Noua, sprijiniti de organizatii nonguvernamentale, au dat deja in judecata autoritatile pentru lucrarile pe care intentioneaza sa le faca in zona. Acest proiect l-a lansat domnul Basescu in 2001, pe cind era primar general al Capitalei. De atunci am protestat si chiar am demonstrat printr-o simulare pe calculator ca proiectul nu rezolva problema traficului. Domnul Basescu a zis ca daca nu va fi bun, il va darima, spune preot la biserica Sfinta Vineri Noua, Valentin Fotescu.

Sintem disperati. Am stat tot timpul in santier din 1974 pina in prezent, spune Amelia Croitoru, locuitor din zona.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea