Social

Parcari Videanu cu dedicatie, la preturi de superlux

Primarul general, Adriean Videanu, cere astazi aprobarea consilierilor municipali pentru a cheltui peste 300 de milioane de euro. Aceasta este suma pe care Videanu intentioneaza sa o bage in amenajarea a 20 de parkinguri subterane. In prima etapa, constructia va incepe doar pe 14 amplasamente din cele 90 de locatii identificate de municipalitate. Numai ca in cel putin patru cazuri se poate spune ca e vorba de bani aruncati. Si asta pentru ca o parcare cu doua niveluri pentru 468 de autoturisme va fi construita langa Pavilionul H din Parcul Herastrau , iar o alta peste lac, in poarta Restaurantului Pescarus unde afluxul de automobile se inregistreaza doar in week-end. In alte doua cazuri, pare a fi vorba de parcari cu " dedicatie ". Una va fi construita langa Gara Baneasa, unde nu opresc nici trenurile, dar s-a dezvoltat o zona cu birouri de lux. A doua "dedicatie" pare a fi facuta celor ahtiati dupa salam de doua milioane de lei chilu. Aceasta va fi construita chiar langa Piata Dorobanti, la nici doua statii de autobuz de parcarea care urmeaza sa fie construita la Perla. Dar si aceasta se afla la o statie de autobuz dupa cea din fata Circului Globus. Restul parcarilor sunt prevazute a fi amplasate in zone foarte aglomerate, respectiv langa pietele Amzei, Obor, Hurmuzachi, Alba Iulia etc. Licitatia pentru proiectarea celor 20 de parcari subterane a fost castigata de sase firme, respectiv SC Metroul SA, SC search corporation SRL, SC Eurometudes SA, Romair Consulting, Romproiect si Proiect Bucuresti. Parcarile urmeaza sa fie construite in parteneriat public privat. Asta inseamna ca, dupa ce vor fi construite, se vor concesiona pentru o perioada de 49 de ani, municipalitatii revenindu-i in acest interval un procent din incasarile firmelor care vor avea in administrare parcarile subterane. In prezent, monopolul parcarilor supra si subterane in Bucuresti le are pana in 2010 firma Dalli. Aceasta a fost infiintata in 1993 de Dorin Cocos si Adrian Petrache, iar din 1995 a reusit sa-si adjudece monopolul inchirierii domeniul public pentru parcari. Cu toate ca nu exista o evidenta exacta a incasarilor firmei Dalli, municipalitatea se multumeste sa primeasca 55 la suta din ce declara firma ca a incasat. O alta problema este ca valorile propuse pentru metrul patrat de constructie depasesc in multe cazuri valoarea unui metru patrat construit la cheie pentru apartamentele de lux. De exemplu, constructia Parcajului de la Pavilionul H (Parcul Herastrau) costa aproape 10,5 milioane euro, iar suprafata construibila este de 6.900 mp. La un calcul simplu, constatam ca metrul patrat de pasaj (practic doua etaje de betoane, cu iluminat simplu) ajunge la peste 1.500 de euro. Or, doar apartamentele noi (cu termopane, parchet, faianta, gresie si alte finisaje de lux) mai ajung in Bucuresti la astfel de preturi. In plus, valoarea totala a investitiei se ridica la 13,163 milioane euro, ceea ce inseamna ca studiile si proiectarea ar costa aproape 3 milioane de euro. Suspiciunile privind afacerile necurate sunt cu atat mai mari, cu cat, de regula, consultanta si proiectarea nu costa mai mult de 9-10 la suta din valoarea investitiei. Or, aici costurile ajung la aproape 25 la suta.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea