Social

Panouri "publicitare" cu mesaje inepte, pitite prin boscheti - o afacere guvernamentala de 14 miliarde

Guvernul Romaniei cheltuie din nou miliarde de lei fara vreun folos. De aceasta data pretextul ales pentru a mai arunca banii de la buget este aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Asa ca a fost gandit un "proiect major" de publicitate, prin care romanii sa fie informati de avantajele aderarii la UE. S-a facut licitatie, contractul a fost castigat de o firma cu lipici la bani publici, iar proiectul a esuat. Panourile Guvernului au aparut in locuri unde nu te gandesti sa te uiti, iar mesajele nu te lamuresc cu nimic. Programul de informare a fost gandit de Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) - organizatie aflata in subordinea directa a Guvernului. ASG este finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului si are rol de a asigura asistenta necesara deciziilor guvernamentale. Unul din proiectele majore ale Agentiei a fost ales pe subiectul aderarii Romaniei la UE. Astfel a aparut, la inceputul lunii septembrie, campania de informare publica "Romania Europeana", cu scopul de a creste gradul de informare a populatiei cu privire la integrarea europeana si...."demitizarea imaginii Uniunii Europene"! Campania consta in lipirea de afise (peste 600.000) si montarea a peste 1.500 de panouri publicitare. Conform proiectului, afisele si panourile urmau sa fie puse in 120 de localitati, in " institutii publice , scoli, universitati precum si in spatii cu trafic ridicat, cum ar fi statiile de autobuz". In Bucuresti, informarea oamenilor prin mesajele guvernamentale platite de la buget se face la colt de Mantuleasa sau pe dupa niste copaci de pe Marasesti - locuri unde lumea nu prea arunca privirea. Pe marile bulevarde ale Capitalei nu am vazut nici un panou al Agentiei. Reclamele sau afisele lipsesc total si din "cartierele muncitoresti" din Bucuresti. Un panou publicitar e la intersectia Mantuleasa cu Paleologu. Zice despre Romania in UE: - "Dreptul de protectie a consumatorului la nivel european. Cetatenie europeana si protectie diplomatica. Protectie sociala si asistenta sociala. Drepturile tale in UE". Aceasta reclama poti sa o admiri doar daca risti. Ca sa o citesti, iti trebuie cateva zeci de secunde, ca sa o intelegi, iti trebuie ceva mai mult. Iar ca sa faci acest lucru trebuie sa te opresti in intersectie , cu posibilitatea de a te tampona frontal cu masinile care au prioritate sau de a te spulbera tramvaiul care vine din spate. Cei din blocul pe care este agatat panoul Guvernului cred ca reclama e de vreun an acolo. Multi nu au citit-o, ca s-au plictisit. Altii nu au inteles nimic din ce zice reclama albastra. Mai la un kilometru, undeva in zona statiei de tramvai "Bd. Carol", in diagonala de Asociatia Surzilor, a fost pus un alt panou. Numai ca asta e pus in asa fel incat cei care asteapta RATB-ul stau cu spatele la reclama Guvernului care a fost montata pe la etajul doi al unei case. Mesajul e clar - "Costurile integrarii in Uniunea Europeana. Accesul cetatenilor UE pe piata muncii din Romania. Renuntati la facilitatile fiscale in dezacord cu normele europene". Pe Splaiul Unirii mai e montata o reclama a ASG. E plasata insa pe o casa, la un colt de strada, iar ca sa citesti mesajul trebuie sa incetinesti. In acea zona - unde e si Parcul Parlamentului - pietoni sunt mai putini. Pe Marasesti, panoul e acoperit de doi copaci, iar pe Hristo Botev reclama e suita pe un colt de bloc si acoperita de reteaua electrica. Firma care si-a dat cu panourile in cap are lipici la contracte cu statul Toata aceasta campanie a costat statul roman 14,7 miliarde de lei. Fericita firma care a castigat contractul este ARS Advertising din Ploiesti. Aceasta are obligatia sa gaseasca locuri cu vizibilitate buna atat in orase, cat si pe mai multe sosele nationale pentru a monta panourile, care vor ramane "la vedere" 30 de zile. Firma din Ploiesti s-a mai inteles cu agentia din subordinea Guvernului sa lipeasca doar 60 la suta din totalul afiselor, restul revenind in obligatia institutiilor publice din teritoriu! Despre societatea ARS Advertising se mai stie ca are priza la afaceri cu statul, iar numele actionarului principal a fost asociat de presa cu Partidul National Liberal . Despre afacerea "Romania Europeana", Dan Jurcanu, director in cadrul ASG, spune ca, "in urma acestei campanii, important e sa fie multumit cetateanul. Acesta trebuie sa fi remarcat panourile si afisele". Referitor la campanie, directorul considera ca "se putea si mai bine, insa procesul de monitorizare al actiunii de catre agentie este inca in derulare". Despre panourile puse in locurile "cu priza slaba", Jurcanu crede ca sunt doar cateva cazuri, dar "in general noi am reusit sa ne atingem obiectivul"! Conform directorului Jurcanu, textele de pe panourile Guvernului sunt "informatii de pe paginile de internet ale Comisiei Europene si Ministerului Integrarii, dar mai simplificate. Puteam sa mergem pe mesaje mai simple, dar tinta a fost publicul din mediul urban, care intelege mai bine". Directorul agentiei sustine ca panourile-reclama sunt montate si in cartiere marginase si ca "exista vreo doua chiar si in Ferentari". Cu reprezentantii de la ARS Advertising este mai greu de luat legatura. Asta pentru ca firma castigatoare a contractului cu Agentia pentru Strategii Guvernamentale nici nu figureaza pe lista

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea