Neuroni speciali raspunzatori de unele forme de dementa

In 1999, cercetatorii au descoperit ca in creierul uman si in cel al cimpanzeilor si gorilelor exista celule nervoase de forma alungita care nu exista in creierul altor specii de primate . Doar in creierul balenelor s-au mai descoperit recent asemenea tipuri de neuroni, informeaza ScienceNOW Daily News. Recent, neurologii de la Universitatea din California au descoperit ca aceste celule joaca un rol in aparitia unor forme de dementa (dementa frontotemporala, FTD) care duc la disparitia inhibitiilor in diferite situatii sociale (cleptomania, de exemplu). Echipa de cercetatori a examinat creierele a 7 persoane decedate care suferisera de FTD si le-a comparat cu cele ale unor persoane decedate din alte cauze, fara legatura cu afectiuni ale creierului, si cu cele al unor persoane (5 la numar) care suferisera de Alzheimer . Cercetatorii au constatat ca una din cele doua zone din creier care contin asemenea neuroni specifici oamenilor, cimpanzeilor si gorilelor, era diferita la pacientii care suferisera de FTD: numarul neuronilor respectivi era cu 74% mai redus decat la cei care nu avusesera afectiuniale creierului. O reducere a neuronilor respectivi s-a observat si la cei care suferisera de Alzheimer, dar o reducere nesemnificativa. Totusi, cercetatorii avertizeaza ca nu se pot pune pe seama acestor neuroni sau anumitor zone ale creierului comportamentele umane complexe.