Social

Martisoare de corporatie cu stripperi la pachet

Companiile autohtone nu rateaza nici de 1 martie prilejul de a-si tine aproape personalul de sex feminin. O initiativa inedita a avut-o o firma specializata in echipamente de birou, care a decis sa-si recompenseze angajatele cu o intilnire cu un scriitor roman in voga, dupa cum marturiseste George Butunoiu, Managing Director al companiei de resurse umane Butunoiu Ltd. Mai cuminti in idei au fost cei de la Banca Romaneasca, a caror apreciere pentru femei se va concretiza in prime de cite 150 de lei, in timp ce clientele institutiei vor primi cite o lalea galbena, in ton cu culorile companiei, dupa cum declara Mihaela Forgaciu, director de Resurse Umane al bancii. Si Ionut Balintoni, manager al agentiei de recrutare Qualia, constata ca primele sint mai apreciate decit prajiturile, „mai ales intr-o companie de telecomunicatii in care am activat anterior si unde pragmatismul este la loc de cinste“. Cadouri pe filiere Tipul companiei influenteaza ce se atirna de snurul alb-rosu, observa Mihaela Forgaciu, care este si Board Member al HR Club, organizatie ce reuneste directori de resurse umane de la diverse corporatii. „In organizatiile de pina la 50 de femei, petrecerile sint platite de corporatie. In cele cu personal mai numeros, femeile din top si middle management sint invitate la o cina festiva“, spune Forgaciu. Companiile farmaceutice mizeaza pe vacante platite de pina la zece zile pentru angajate si familiile lor, care pot descinde inclusiv in locatii precum Maldive sau Malta, mai puncteaza reprezentantul HR Club, in timp ce Eugen Dumbrava, HR Director la Leo Burnett& Target, pomeneste de recompense in abonamente la saloane de infrumusetare, piscina sau fitness, toate cu rol de motivare suplimentara a angajatelor. O alta tendinta observata de Forgaciu sint cadourile pentru partenerele de afaceri, care se pot concretiza inclusiv in seturi de birou de lux marca Mont Blanc. Micile sustrageri ale femeilor in aceasta perioada sint privite cu indulgenta, crede Eugen Dumbrava: „Se comunica pur si simplu tuturor angajatilor micile favoruri care li se acorda colegelor. Acestea pot fi traduse chiar si prin acordarea unei jumatati de zi libere cu aceasta ocazie“. Se tine cont de aceasta zi, aproba si Ionut Balintoni: „Traditia este destul de puternica si e un lucru bun ca se pastreaza“. Stripperii fac fata cu greu De la Chippendales incoace, romancele si-au facut un obicei din a sarbatori Martisorul clatindu-si ochii, in cluburi sau in restaurante inchiriate pentru petreceri private, cu muschi lucrati si piele lucioasa servita de stripperii autohtoni. „Luna asta avem 12 spectacole in Constanta, cele mai multe organizate de firme. In perioada asta, nu prea putem sa onoram petreceri private“, se plinge Erik, membru al trupei Taboo Boys. La fel de ceruti sint si Flamingo Boys. „Ne-am marit trupa la 20 ca sa facem fata“, spune liderul Cornel Pasat, care asigura si el ca in aceasta luna trupa are spectacole de ordinul zecilor. Tipologia doamnelor nu are frontiere, marturisesc baietii: de la adolescente pina la octogenare, femei cu bani sau fara, educate si nu prea, toate se intolesc si tipa la unison la primul tricou aruncat pe podea. „Cind sint numai ele facem asa, un fel de show erotic. Cind mai participa si barbati, se mai comenteaza si nu prea ne dezbracam“, povesteste Erik. Cireasa au reprezentat-o insa organizatorii unui tirg de tehnica dentara , care s-au gindit sa ofere un cadou madamelor. „Ne-am imbracat in doctori si am facut o coregrafie speciala“, rememoreaza Erik. Metamorfoza de primavara Martisorul a devenit dar, suvenir sau chiar un obiect cu tenta erotica, observa Lila Pasima, cercetator la Muzeul Taranului Roman: „De la pandantive si coliere, care erau valorizate si la inceputul secolului trecut ca martisoare, s-a trecut la cutii de bijuterii sau la obiecte functionale miniaturizate, cum sint micile ibricuri, de care se atirna un snur“. Sentimentul este mai exacerbat in mediile urbane, unde Martisorul nu mai e receptat la nivel de mentalitate ca un ritual de celebrare a reinnoirii timpului. „Totul a devenit un soi de festival dus spre entertainment, cu un tip de comunicare, unde darul nu mai are legatura cu sarbatoarea traditionala“, spune Pasima, care adauga ca azi conteaza mai mult scenografia sarbatorii, iar gestul s-a erotizat sau a devenit chiar un schimb familial. „Martisorul si-a pierdut din magie, fiind adaptat la starea de consum foarte puternica de la oras, fapt vizibil si prin reiterarea produselor de genul celor realizate inainte la galeriile de fond plastic“, incheie oficialul MTR. Cu 98% mai multe bomboane 1 si 8 Martie aduc venituri semnificative in buzunarele retailerilor, dar si in cele ale producatorilor de dulciuri, de departe cele mai consumate produse in aceasta perioada. Carrefour a vindut in 2006, de Martisor, cu 98% mai multe bomboane de ciocolata decit intr-o zi obisnuita, iar pe 8 Martie cresterile au fost si mai semnificative: de 140%. In aceasta perioada, toate tipurile de dulciuri sint, de altfel, la mare cautare. Astfel, Carrefour a inregistrat cu ocazia Martisorului si a Zilei Femeii o crestere de 50 si respectiv 71% a vinzarilor de dulciuri fata de o zi obisnuita. Trendul a fost confirmat si de Metro care a comercializat cu 40% mai multe dulciuri decit intr-o perioada obisnuita. „Estimam ca vor creste vinzarile la casete cu cosmetice, flori proaspete si plante ghiveci , praline si cutii cu bomboane de ciocolata, dar si la lenjeria ambalata special, obiectele de decor precum si la luminarile parfumate sau la accesorii“, sustin reprezentantii Auchan. Locul femeilor, tot la cratita Femeile continua sa fie cele care se ocupa, in majoritate covirsitoare, de treburile gospodaresti, in Europa secolului 21, arata Eurobarometrul privind Realitatile Sociale. Calcatul rufelor este indeplinit in proportie de 85% de femeile europene, gatitul de 82%, iar curatenia de 81%. Impartirea sarcinilor este mai echitabila doar in Suedia, Danemarca si Finlanda, unde femeile se ocupa in proportie de 60-70% de aceste treburi. In Romania, calcatul rufelor este indeplinit in proportie de 90% de femei, gatitul in proportie de 85%, iar curatenia, de 79%. Bere si papusi bulgaresti Obicei de sorginte balcanica, Martisorul lipseste in Vestul Europei. „Traditia se mai practica in Bulgaria, in Macedonia, dar si la albanezii din Calabria. Martisorul bulgaresc a fost extins, ca la noi, la obiecte de tip cadou, prinse intr-un snur, dar obiceiul a ramas mai fidel traditiei“, spune Lila Pasima. Conform traditiei vecinilor de la sud, snurul alb-rosu se ofera pentru a o multumi pe Baba Marta, care vrea sa tina iarna in loc. Cu aceeasi ocazie, bulgarii mai ofera si papusi din lina, numite Penda. Pe cu totul alt meridian, in Islanda, de 1 martie este celebrata Sarbatoarea Berii. In noaptea acestei zile, puburile din Reykjavik serbeaza anularea prohibitiei din 1989.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului