Jonathan Scheele critica sistemul romanesc de invatamant

Invatamantul romanesc inca resimte influentele fostei perioade comuniste. Aceasta este parerea fostului sef al Delegatiei Comisiei Europene in Romania, Jonathan Scheele, care a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa pe tema lipsei reformei in invatamant, ca sistemul educational romanesc, mai ales cel primar, „a ramas tributar stereotipurilor din perioada comunista”. Sistemul educational din tara noastra ar trebui schimbat si mai ales modernizat, si mai ales incercarea de a pune accent si pe creativitatea copiilor, nu doar pe invatareaefectiva. Scheele a precizat ca, intorcandu-si privirea spre tara noastra, de data aceasta insa numai ca cetatean european, a observat ca Romania trebuie sa isi modernizeze sistemul de invatamant, care isi lasa amprenta asupra tinerilor care apoi au probleme de adaptare in Europa. Fostul ambasador al Comisiei in Romania a mai spus ca autoritatile romane, indiferent de culoarea politica, se apleaca doar catre lucruri grave si cu efecte vizibile imediate, cum ar fi combaterea coruptiei sau reforma in Justitie, cand de fapt ar trebui sa se concentreze si pe puncte foarte importante acum si pentru viitor, respectiv viitorul tinerilor. Scheele este de parere ca daca este neglijata, educatia prescolara „poate aduce prejudicii cel putin la fel de mari cum o face coruptia, numai ca pe termen lung si foarte greu de remediat”, a atras atentia Scheele. Declaratiile oficialului european vin in timp ce in tara noastra are loc dezbaterea publica a pachetului de legi ale educatiei, care aduce noutati in sistemul de invatamant, propunandu-si schimbari si modernizare. Un aspect important care a iesit din nou la iveala in aceste zile a fost acela al deficitului de locuri din gradinite, care sunt insuficiente fata de numarul de copii. Astfel ca ministrul Educatiei a spus ca intentioneaza sa scoata obligativitatea mersului la grdainitia pentru copii la varsta de 3 ani. In plus noua lege mai ridica probleme, cum ar fi de exemplu finantarea institutiilor de invatamant. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

•
  •