Social

Istorie dupa dictare: Decebal avea buze senzuale

Decebal avea succes la femeile dace datorita buzelor senzuale, Mircea cel Mare era putin batran, iar Stefan Voda a dat de belea dupa ce tanara domnita nu l-a mai primit in castel. La 1600, Mihai Viteazul s-a rasculat pentru pamant, iar la 1 Decembrie 1918 toti tatarii au fost fugariti de pe teritoriul Romaniei! Asa este ciufulita istoria romanilor in tezele scrise de elevi la teste nationale si la bacalaureat. Aceste prostii asternute pe hartia de examen sunt din ce in ce mai multe si scot la lumina o realitate a scolii romanesti, o realitate in care istoria a devenit materie neglijabila. In topul disciplinelor preferate de elevi, istoria e la coada. Statisticile Ministerului Educatiei arata ca doar o treime din elevii de clasa a VIII-a isi aleg istoria la examenul de absolvire a gimnaziului. La bacalaureat, sub 20 la suta din candidati aleg sa dea proba de istorie. Programa scolara , manualele, profesorii si lipsa materialelor didactice au cultivat in ultimii ani aceasta atitudine respingatoare fata de istorie. Fie ca e in clasa a IV-a, fie ca e in clasa a VII-a, fie ca e in clasa a IX-a, e imposibil pentru copil sa invete acesta materie, careia i se aloca o ora pe saptamana. Istoria de aproape doua mii de ani a romanilor, trebuie invatata in 36 de ore. Elevii memoreaza cifre si nume de domnitori, de localitati, de dinastii care se sterg rapid din minte. Invata pe dinafara anii de domnie, cand a avut loc o anumita batalie, cand s-a semnat un document, dar nu sunt in stare sa explice amploarea fenomenelor si proceselor istorice, actiunile celor implicati in marile evenimente istorice. Latura morala a predarii istoriei e neglijata total. Teoreticienii educatiei spun ca patriotismul este una din cele mai importante valori morale pe care le cultiva orele de istorie. Daca pana la Revolutie patriotismul a fost gresit inteles, dupa 1989 a disparut din procesul instructiv- educativ. Manualele alternative sunt burdusite cu informatii greoaie si, uneori, contradictorii. Autorii de carte scolara se zgarcesc sa puna mai multe harti si imagini in paginile manualelor pentru a nu le creste costurile de productie. Exercitiile propuse de manuale incurajeaza memorarea si nu analiza, sinteza, generalizarea, procese ale gandirii, care sunt definitorii pentru intelegerea istoriei. Mijloacele de invatamant pentru predarea istoriei existente prin scoli sunt numai bune de dus intr-un muzeu al istoriei invatamantului romanesc. Din strategiile de predare ale profesorilor de istorie fac parte harti ceausiste rupte de atata folosire, dar rupte si de realitate. Astazi, de Ziua Nationala, copiii Romaniei simt doar bucuria unei zile libere dupa alte 16 pricinuite de greva profesorilor. Nu vor avea niciodata sentimentul copilului care a rabufnit strigand: "Traiasca Romania dodoloata!". Si asta pentru ca elevii din ziua de azi invata o istorie schematizata cu creta pe tabla, o istorie pe care profesorul o dicteaza timp de 50 de minute, iar copilului ii amorteste mana de atata scris.




Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea