Social

Iranul cumpara de la rusi avioane de 200 de milioane de dolari

Este cea mai mare comanda de aeronave civile primita de Rusia in ultimii ani. Iranul a semnat un contract cu Rusia pentru achizitionarea a cinci avioane noi de tip Tipolev 204. Potrivit intelegerii, aparatele de zbor trebuie livrate pina in anul 2009. Teheranul va plati pentru ele 200 de milioane de dolari. Aceasta este cea mai mare comanda de aeronave civile primita de Rusia in ultimii ani. Tranzactia a fost perfectata in timpul show-ului aviatic MAKS-2007, desfasurat la Moscova. Tot atunci, Federatia Rusa a incheiat un contract de vinzare-cumparare si cu Cuba. Conform intelegerii, autoritatile de la Havana vor achizitiona doua avioane de tip Tupolev 204 si trei aparate Antonov 148. Detaliile acestei tranzactii nu au fost facute publice. In perioada sovietica industria aeronautica ruseasca era infloritoare. Ea a intrat insa intr-o criza grava dupa destramarea blocului comunist, cind a pierdut multe piete de desfacere, in Europa de Est. In prezent, companiile constructoare de avioane din Rusia sint doar niste umbre anemice ale gigantilor infloritori de acum 20 de ani. Oficialii de la Kremlin spun insa ca ar putea resuscita acest sector, cistigind noi piete de desfacere. Show-ul aeronautic bianual MAKS este o incercare in acest sens. La spectacol sint prezentate cele mai noi si performante aeronave autohtone, iar printre invitati se afla intotdeauna posibili cumparatori. Pilotii efectueaza in aer acrobatii si manevre spectaculoase pentru a convinge investitorii ca aparatele de zbor isi merita banii. La ultima editie, constructorii au prezentat 4 tipuri noi de avioane de lupta - marca MIG si Sukhoi. Demonstratiile acrobatice au impresionat liderii militari din mai multe tari, iar, in prezent, Rusia livreaza echipament de zbor catre fortele aeriene din Chinia, India, Malaiezia si Venezuela. In aviatia civila insa lucrurile nu sint la fel de roz. De ani intregi, constructorii rusi primesc extrem de rar comenzi pentru avioanele de pasageri. In 2006, ei au livrat doar 26 de aparate de zbor. Asta in conditiile in care o companie occidentala, precum Boeing sau Airbus , vinde anual in jur de 250 de aeronave. Flota liniilor aeriene locale este destul de veche si mai bine de jumatate dintre aparate vor fi schimbate in curind. Asta inseamna comenzi de peste 1.000 de aparate, in urmatorii ani. Contractele vor merge insa catre constructorii straini si nu catre companiile locale. Motivul? Reprezentantii liniilor aeriene rusesti spun ca avioanele oferite de Boeing si Airbus sint mult superioare calitativ celor produse in tara. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea