Social

Integrarea schimbă programele şcolare din clasele primare şi gimnaziu

Integrarea Romaniei în Europa schimbă perspectiva la ora de istorie. Astfel, dacă pană acum războaiele purtate de către domnitorii romani cu turcii sau cu alte popoare erau prezentate din perspectivă naţională, acum aceasta trebuie întregită de contextul istoric în care evenimentele au avut loc. Astfel, elevul roman va primi la şcoală aceleaşi informaţii ca şi colegul său european. Nu numai lecţia la istorie va arăta altfel, ci şi cea de la geografie, educaţie civică sau limba şi literatura romană. Dumitru Matei, secretar de stat pentru învăţămantul preuniversitar din cadrul MedC, a confirmat că este nevoie de revizuirea urgentă a acestor manuale. În fapt, este vorba de programa şcolară după care se vor ghida cadrele didactice la clasă. În plus, programele şcolare vor fi corelate între ele, în aşa fel încat atunci cand elevul roman va învăţa despre cetăţenie, acest concept îi va fi prezentat în context european. Din 2008, programe noi la V-VIII Potrivit oficialilor MEdC, programele şcolare vor fi revizuite începand cu anul şcolar 2008/2009 mai ales în învăţămantul primar şi gimnazial. "În acest moment, analizăm impactul schimbării curriculare care se va produce pentru toate disciplinele socio-umane. Atunci cand elevii vor învăţa la şcoală despre "cetăţenie", accentul va fi pus pe cea europeană şi nu ca pană acum", ne-a detaliat Liliana Preoteasa , director în cadrul Direcţiei de Învăţămant Preuniversitar din MEdC. Ea a adăugat că Ministerul Educaţiei va introduce un set de materii opţionale referitoare la instituţiile europene tocmai în ideea de creare a unor competenţe-cheie comune pentru toţi elevii din spaţiul comunitar. Elevul trebuie să înceapă să-şi caute informaţie singur Profesorii cred că noile manuale şcolare ar trebui să le dezvolte elevilor competenţele şi abilităţile necesare pentru a-şi culege informaţiile singuri. Elevii ar trebui să discearnă implicaţiile pe care le are un fapt istoric sau altul. "Ar trebui să construim nişte manuale care să nu mai ofere exclusiv punctul de vedere al specialistului, cum se întamplă acum, ci să-l pună pe elev în situaţia de a căuta informaţia. Modul de predare ar trebui să-i dezvolte tanărului gandirea critică", spune Eugen Palade, profesor de la Centrul Educaţia 2000+. Acesta consideră că manualele de istorie ar fi mai atractive pentru elev, dacă ar conţine povestiri istorice, prin care să crească apetitul elevului pentru lectură.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea