Judecatoria Sectorului 5 decide, pe 3 februarie, daca anuleaza amenda primita de IGPR pentru contractul de cumparare a Loganurilor.
Reprezentantul Politiei a sustinut marti, in instanta, ca institutia pe care o reprezinta a ales pretul cel mai mic pentru autoturismele achizitionate.
Reprezentantul IGPR a aratat, in motivarea contestatiei, ca agentii constatatori care au intocmit procesul verbal de contraventie nu aveau specificat prenumele, ci doar initiala. De asemenea, reprezentantul IGPR a precizat ca agentul constatator nu a scris urmarile faptei pentru care IGPR a fost amendat cu 35.000 lei.Reprezentantul IGPR a precizat ca institutia a ales pretul cel mai mic pentru autoturismele achizitionate si ca a ramas o suma de bani de aproximativ 12 milioane de lei vechi necheltuita din fondurile alocate acestei achizitii, respectand principiul utilizarii fondurilor.
Pentru toate aceste motive, reprezentantul IGPR a cerut instantei sa constate nulitatea si nelegalitatea procesului verbal de contraventie.
Instanta a decis sa amane pronuntarea cauzei pentru data de 3 februarie, pentru a da posibilitatea partilor implicate in procesul respectiv, IGPR si Autoritatea pentru Monitorizarea Achizitiilor, sa depuna concluzii scrise in aceasta cauza.
Inspectoratul General al Politiei Romane a achitat amenda aplicata de Autoritatea pentru Monitorizarea Achizitiilor Publice ( ANRMAP ), dar a formulat si o plangere impotriva procesului-verbal la Judecatoria Sector 5, prin care cere anularea sanctiunii contraventionale.
"Institutia noastra a achitat la data de 24 decembrie 2008, jumatate din minimul prevazut de lege pentru fapta contraventionala constatata (5.000 lei), pentru a profita de acest beneficiu al legii, insa a formulat si plangere impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor seria AR nr. 00611 al Autoritatii pentru Monitorizarea Achizitiilor Publice, la Judecatoria Sector 5 Bucuresti, unde s-a constituit dosarul cu nr. 94/302/2009", a precizat, vineri, 23 ianuarie, Inspectoratul General al Politiei Romane, la cererea NewsIn.
"Conform prevederilor art. 78 din H.G. nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, Comisia de evaluare are obligatia de a stabili care sunt clarificarile si completarile formale sau de confirmare, necesare pentru evaluarea fiecarei oferte, precum si perioada de timp acordata pentru transmiterea clarificarilor.