Agentia pentru Strategii Guvernamentale a atribuit doua contracte in valoare totala de 7,6 milioane de euro fara TVA firmelor Playteam si Saatchi &Saatchi pentru realizarea campaniei de informare „Romani in Europa”, campanie ce se va desfasura in Italia si in Spania.
"Campania isi propune sa prezinte o oferta informationala alternativa la discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana in Italia si Spania si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica", se arata in comunicatul remis marti de ASG.
Directorul general din ASG, Dan Jurcan, a declarat pentru NewsIn ca din sumele alocate vor fi realizate spoturi video, machete de presa, bannere pe internet, un documentar despre romanii din cele doua tari cu tema " povesti de succes " si o pagina de internet dedicata acestei campanii.
Va fi organizat totodata un eveniment intitulat "Casa Romania " - o casa unde fiecare camera va fi dedicata unei actiuni care sa promoveze Romania: degustare de produse si mancaruri traditionale sau proiectarea unor imagini cu imigrantii romani care s-au integrat.
Proiectul mai prevede organizarea de vizite ale ziaristilor italieni si spanioli in Romania. Ulterior, Agentia pentru Strategii Guvernamentale va face o evaluare a impactului campaniei.
Procedura de atribuire a contractului pentru fiecare dintre cele doua loturi ale campaniei - Italia si Spania - a fost demarata la inceputul lunii martie 2008. Initial s-au inscris sase companii specializate in domeniul comunicarii, dintre care patru au trecut de etapa de preselectie: Ars Advertising si Media Direction (parte a BBDO Group Romania), International Strategic Communication - Hill&Knowlton, Plaztean si Saatchi&Saatchi.
In urma evaluarii tehnico-financiare, castigatoare au fost declarate oferta Playteam pentru lotul Italia (cu o valoare de peste 15,5 milioane de lei fara TVA), respectiv oferta Saatchi&Saatchi pentru lotul Spania (cu o valoare de peste 12,1 milioane de lei, fara TVA).
Potrivit lui Dan Jurcan, ASG nu a folosit licitatia ci procedura dialogului competitiv pentru selectarea cele doua firme pentru a da posibilitatea candidatilor de a prezenta "propria perspectiva" asupra modului de realizare a campaniei. Directorul general al Agentiei a precizat ca procedura dialogului competitiv este "mai completa si mai complexa decat licitatia", iar ultima faza a procedurii este similara cu licitatia.
Actiunile de comunicare prevazute in cele doua oferte vor incepe dupa semnarea contractelor, in a doua jumatate a lunii iulie 2008.
Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro