Social

#strangere de fonduri #ong #campanie umanitara #imparte.ro

Fundraising, o activitate esentiala pentru ONG-uri

Stim cu totii ca asociatiile si fundatiile au nevoie de fonduri pentru a putea realiza obiectivele generoase si umaniste pe care si le-au propus. Pentru orice lucru este nevoie de bani, chiar si (sau poate mai ales) pentru punerea in fapt a gandurile frumoase si a motivatiilor pentru o lume mai buna.

Astfel, exista chiar fundatii care s-au infiintat si au ca scop cresterea capacitatii altor organizatii non-profit de a atrage sponsorizari , donatii si granturi . Insa formalitatile, dosarele si intarzierea aprobarii proiectelor sunt motive pentru care multe fundatii, reprezentante in Romania ale unor nume mari in zona caritabila, se orienteaza catre companiile private.

Insa concurenta este mare: peste 70.000 de ONG-uri inregistrate in Romania se lupta pentru aceste fonduri. Diferenta este de multe ori de abilitatile de fundraising ale acestora.

Si chiar daca nu exista personal dedicat pe partea de fundraising, toti cei implicati in viata unui ONG, fie ei si voluntari, pot beneficia de pe urma trainingurilor si seminariilor de fundraising.

Poate cel mai important lucru este stabilirea unei relatii pe termen lung cu factorii de decizie din companiile mari, cu programe de corporate social responsibility. De asemenea, multi oameni din companii nu sunt interesati doar de factorul pozitiv de imagine pentru companie, ci vor chiar sa vada rezultate, schimbari concrete prin proiectele pe care le sustin.

La finalizarea proiectelor, ONG-urile pot prezenta statistici, aparitii media, foto , testimoniale, scrisori de multumire, rapoarte si feedback de la cei implicati.

In Romania in afara campaniilor media organizate de cele mai mari fundatii, cele din esaloanele secunde nu fac suficiente eforturi in directia convingerii opiniei publice de a sustine in mod constant activitatea si programele fundatiilor prin asa numitele micro-donatii: sume mici de bani (de ordinul catorva euro ) care insa donate constant si de la un numar mare de suporteri, pot face diferenta.

O alta sursa de fonduri o reprezinta directionarea a 2% din impozitul pe venit catre aceste organizatii. Insa si aici exista multe piedici care trebuie dovedite. Si cea mai mare nu este, dupa cum poate v-ati astepta, convingerea unui numar suficient de oameni sa faca acest pas, ci chiar autoritatile statului.

In 2010 a existat intentia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de a respinge formularele precompletate cu numele, contul si codul de identificare fiscala a ONG-ului. Doar coalizarea organizatiilor care beneficiaza de aceasta prevedere a determinat nepunerea in practica a acestei intentii.

Iar la momentul publicarii acestui articol, inca nu s-a stabilit clar pentru 2011 daca sunt acceptate sau nu astfel de formulare. Motivele le ghicim cu totii.

Insa acest lucru afecteaza planificarea campaniilor de informare a opiniei publice, ceea ce probabil se si doreste.

In curand pe Imparte.ro veti avea posibilitatea de a vedea comparativ, in paralel, asa-numitele campanii 2% ale mai multor fundatii care vor dori sa va convinga ca proiectul lor va avea cel mai mare impact.

Citeste articolul pe Imparte.ro - Cum sa donezi inteligent

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea