Social

Fernando Alonso rămane favorit la titlul mondial!

După un weekend plin de incidente şi spectaculoase răsturnări de situaţie, Schumi, deşi a abandonat, a redus, la masa verde , distanţa care îl separă de Alonso. Însă, dacă nu apar evenimente neprevăzute, spaniolul pare să aibă în mană titlul mondial . Succesul lui Button în Marele Premiu al Ungariei a atras atenţia, fiind primul din palmaresul talentatului pilot, dar şi cel dintai pentru un britanic după cel al lui Coulthard , în Australia, în 2003. Fără îndoială însă că dincolo de aceasta sau de spectaculoasele răsturnări de situaţie care au condus la acest deznodămant, toată lumea a privit cu mare atenţie spre duelul pentru cele două titluri supreme. Ei bine, lovitura de teatru avea să vină după cursă, atunci cand polonezul Kubica a rămas fără punctul obţinut la debutul în F1, pentru că maşina sa era mai uşoară decat prevede regulamentul. A fost o eroare de strategie, pentru că echipa sa a decis să nu schimbe pneurile intermediare, iar acestea s-au erodat substanţial, conducand la amintitul verdict al cantarului. A profitat din plin Schumacher, care s-a trezit cu un punct la masa verde, care, coroborat cu cele două aduse de Massa, au redus la 7 puncte distanţa ce separă Renault de Ferrari, respectiv la 10 pe aceea dintre Alonso şi Schumi. În aceste condiţii, se pune întrebarea dacă Fernando va reuşi să păstreze în cele 5 curse rămase de disputat în acest an prima poziţie în ierarhia piloţilor. Ei bine, uitandu-ne la cele întamplate în ultimii doi ani, se pare că da. Michelin şi-a mai regăsit cadenţa, iar Renault pare că, fie şi cu greu, are soluţii să treacă peste injusta decizie a FIA de a scoate în afara legii suspensiile cu balast pe care forul mondial le-a considerat multă vreme regulamentare. Astfel, Alonso poate să profite de statutul de favorit pe care îl are în Turcia, China şi Brazilia. şi chiar dacă Schumi l-ar seconda, germanul ar trebui să adune cu 16 puncte mai mult la Monza şi în Japonia, lucru care, fără evenimente notabile, pare un obiectiv greu de atins. Calculele hartiei îl dau deci pe Alonso favorit. Există însă posibilitatea ca în ecuaţie să intervină elemente neprevăzute. Or, Fernando este cel mai expus. Dacă succesul din Ungaria în duelul cu Bridgestone s-a datorat condiţiilor meteorologice, iar acesta are în continuare avantajul probat în cele trei curse precedente, spaniolul este pierdut. Pentru că Michelin se va retrage din F1 şi este greu de presupus că va mai investi în dezvoltarea de noi pneuri în intervalul rămas din acest sezon. În plus, Ecclestone şi Mosley par să pună umărul la revenirea lui Schumi, aşa cum au făcut-o şi în sezonul 2003, în care se duela cu Raikkonen . Că, se spune, o fac în ideea că, bifand un nou titlu, Michael se va retrage, oferind astfel un plus de dinamism F1, contează mai puţin pentru Alonso, cel sacrificat în acest caz. În fine, la capitolul echipă tehnică, spaniolul are mult mai puţin sprijin, iar greşeli de strategie de tipul celor din prima parte a stagiunii, cand a cedat uşor în duelul cu Michael, ori precum aceea din Ungaria, care i-a răpit o victorie care putea decide în bună măsură totul, îi pot da peste cap eforturile. În duelul echipelor, lucrurile sunt mult mai grave pentru Renault. Pentru că, pe langă problemele amintite în cazul lui Alonso, cantăreşte extrem de greu şi eficacitatea pilotului secund. Massa este pe val, strange puncte după puncte, în timp ce Fisichella dă rateuri. şi, în aceste condiţii, cele 7 puncte rămase în favoarea francezilor se pot risipi precum fumul. Formula 1 intră într-o pauză de trei săptămani şi va fi reluată pe 27 august, cu Marele Premiu al Turciei. Se anunţă un final încins, iar cele întamplate în ultimele curse ne arată că, totuşi, orice verdict este posibil.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea