Social

Din Franta spre est cu 320 km/h

De simbata, linia TGV Est leaga Parisul de Luxemburg si Strasbourg in doar 2 ore si 5 minute. 5.000 de invitati au participat simbata la inaugurarea de la Strasbourg a noii linii TGV Est. TGV (tren de mare viteza) va putea circula, pe parcursul celor 300 km de linie noua, cu viteza de 320 km/h. De altfel, timp de patru luni, inainte de a-l lansa in circulatie, specialistii i-au testat siguranta. Noua linie va permite ca TGV-urile franceze sa ajunga pina in Germania, urmind sa faca legatura intre Paris si München, prin Stuttgart, in doar 6 ore si 10 minute, iar ICE , omologul german al lui Deutsche Bahn , va circula in Franta, urmind sa asigure legatura intre Frankfurt si Paris, in doar 3 ore si 50 de minute. O linie va merge pina la Luxemburg, 5 trenuri pe zi, dar si la Zürich, in Elvetia. Cum societatea SNCF estimeaza ca numarul de pasageri va creste de la 8 milioane, in prezent, la 11 milioane in 2010, respectiv cu 65% pe an, cele mai afectate de intrarea in functiune a TGV Est vor fi companiile aeriene care au zboruri regionale. De altfel, Air France a anuntat deja reducerea numarului de zboruri intre Paris si citeva orase de pe traseul TGV, motivind ca, sub 4 ore, traseele in avion nu sint rentabile. Deutsche Bahn spera sa atraga, cu noile linii si oferte, aproape jumatate din cele 90% dintre calatorii care preferau, pina acum, avionul intre Paris si Frankfurt. Proiectul a costat 5,5 miliarde de euro, inclusiv costul trenurilor, din care bugetul statului francez a asigurat 1,5 miliarde de euro, iar autoritatile locale inca un miliard. 22 de parteneri, dintre care 17 colectivitati locale si regionale din Franta, plus cele din Luxemburg si Germania, au colaborat pentru aceasta premiera. Etapa a doua a proiectului, in valoare de 1,7 miliarde de euro, va deschide calea noilor trenuri catre Austria, pina la Bratislava. TGV descopera preistoria Cu ocazia lucrarilor pentru noua linie, autoritatile franceze au deschis 400 de situri arheologice. Peste 300 de arheologi ai Institutului National de Cercetari arheologice din Franta au lucrat pe santierul TGV, analizind o suprafata de 3.000 de hectare. Cea mai importanta descoperire este structura caii romane cu piste pietonale, cale speciala pentru carute si accesul cailor, in zona riului Moselle, la frontiera cu Germania si Luxemburg. Exponatele se afla in prezent la Muzeul din Nancy, dar expozitia va putea fi ulterior admirata si in alte orase de pe traseul TGV Est.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea