Social

Diminuarea nivelului de stres in cadrul organizatiei

Stresul produce un semnal de alarma la nivel cerebral, unde se declanseaza un raspuns de pregatire a corpului pentru o actiune defensiva. Acest raspuns are o mare valoare adaptativa, deoarece ajuta organismul sa se apere in situatii de potential pericol. Toata lumea are un raspuns similar in situatiile stresante, indiferent daca acestea se produc la locul de munca sau acasa. Episoadele de stres scurte sau ocazionale nu implica riscuri mari. Dar atunci cand aceste situatii se permanentizeaza, organismul este mentinut intr-o stare permanenta de tensiune, care creste rata de „uzura” a acestuia. Pe termen lung, se reduce capacitatea organismului de a se reface, ceea ce determina o crestere a riscurilor de ranire sau imbolnavire . In ultimii 20 de ani s-au facut multe studii care analizeaza efectele stresului la locul de munca asupra organismului. Tulburarile de comportament sau de somn, problemele digestive, migrenele, deteriorarea relatiilor cu prietenii si familia sunt cateva dintre urmarile stresului prelungit si sunt modificarile intalnite cel mai frecvent in studiile experimentale. Aceste efecte ale stresului la locul de munca sunt, de obicei, usor de recunoscut. Exista tot mai multe dovezi experimentale care arata ca stresul este unul dintre factorii declansatori pentru mai multe afectiuni cronice cum ar fi, in special, bolile cardiovasculare, afectiunile muscoscheletice si tulburarile psihice. In aceste conditii, se pune problema modului in care climatul organizational poate fi imbunatatit pentru a diminua stresul la locul de munca. Nu exista masuri standardizate sau „un manual de instructiuni ” pentru dezvoltarea unui program de preventie . Tipul programului sau solutiile corespunzatoare sunt influentate de mai multi factori, si anume: marimea si complexitatea organizatiei, resursele disponibile si, in special, tipul de stres care afecteaza organizatia (de exemplu, iin unele companii sursa de stres poate fi volumul foarte mare de munca, in altele stresul angajatilor provine din orarul de lucru inflexibil sau relatiile cu clientii). (continuarea in Saptamana Financiara )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea