Social

Cum descoperiţi produsele contrafăcute

În plină febră a cumpărăturilor, oferta de pe piaţă a produselor contrafăcute este din ce în ce mai variată. Pentru a nu vă păcăli, achiziţionand un produs contrafăcut pe post de unul original, trebuie să fiţi atenţi la cateva amănunte foarte importante. Nesemnificative la prima vedere, ele dau însă de gol originea reală a mărfurilor. Preţul şi condiţiile de comercializare. Eticheta şi ambalajul produsului. Sunt amănunte care "dau" de gol, la prima vedere, produsele contrafăcute, a explicat, pentru Adevărul, Gabriel Turcu, reprezentantul Asociaţiei-Anticontrafacere React Romania, oferind totodată cateva sfaturi în acest sens. Cereţi vanzătorului informaţii despre produse Potrivit acestuia, originalele, indiferent despre ce fel de produs este vorba, nu au ce căuta în stradă. Se comercializează doar în magazine specializate, în cadrul unor reţele de distribuţie cunoscute, şi nu în pieţe, pasaje sau prin intermediul vanzătorilor ambulanţi. Aceştia din urmă susţin în multe dintre cazuri că mărfurile sunt la jumătate de preţ pentru că sunt importate fără taxe sau, în alte situaţii, chiar furate din magazinele de profil. O falsă teorie însă, pentru că în ziua de astăzi nu mai găseşti chilipiruri - ci doar marketing de contrafacere - preţul scăzut fiind astfel un indiciu clar că produsul cu pricina are o provenienţă dubioasă. şi felul în care arată magazinul care comercializează produse "de firmă" poate spune multe despre originea reală a produselor. În acelaşi timp, vanzătorul unor produse originale trebuie să fie capabil să ofere informaţii suplimentare referitoare la mărfurile comercializate. Ambalajul este totodată un amănunt important. Un produs original are întotdeauna un ambalaj personalizat, de calitate, care nu suferă transformări din cauza eventualelor fluctuaţii ale temperaturilor din spaţiile în care sunt depozitate. Indiferent dacă produsul cu pricina este comercializat prin intermediul unor distribuitori autorizaţi, ambalajul trebuie să poarte însemnele producătorului. Solicitarea certificatului de garanţie, obligatorie Personalizarea produselor, prin etichetare - în cazul articolelor de îmbrăcăminte sau inscripţionarea numelui importatorului - în special la parfumuri constituie un alt aspect de care clienţii trebuie să ţină cont. Astfel, hainele de "firmă" au întotdeauna o etichetă personalizată, iar produsele cosmetice originale şi, în special, parfumurile, trebuie să aibă o hologramă. Dacă aceasta din urmă nu este încă obligatorie, inscripţionarea numelui importatorului este. În cazul parfumurilor există doar şapte societăţi importatoare autorizate. Codurile de bare trebuie totodată să fie intacte, fără ştersături sau bucăţi lipite. Lipsa certificatului de garanţie trebuie să trezească în acelaşi timp suspiciuni. Electrocasnicele şi electronicele cumpărate din pieţe sau oboare, spre exemplu, care nu îndeplinesc cerinţele tehnice (n.r. - televizoare care nu au bandă pentru Romania sau ştechere cu trei picioruşe) nu au garanţie şi nici nu pot fi reparate. "Dacă respectă pe cel căruia îi dăruieşte, să fie foarte atent la detalii atunci cand cumpără cadoul. În cazul în care se păcăleşte, poate sesiza Protecţia Consumatorului, instituţie cu competenţe şi în domeniul produselor contrafăcute", spune reprezentantul React.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea