Social

Cocktail de salate, medicament impotriva caldurii

Vara este abia la inceput, iar in zilele fierbinti si insorite salatele din legume proaspete sunt o solutie ideala pentru a va racori „sanatos". Un nutritionist american dezvaluie care sunt cele mai sanatoase combinatii ale sezonului.

Intotdeauna salata ar trebui mancata cu o sursa de proteina de calitate, cum ar fi somonul facut la gratar sau puiul preparat de asemenea la gratar sau la cuptor.

Atunci cand preparati o salata, alegeti legume cat mai colorate pentru a prepara retete cu efecte excelente impotriva imbatranii si care sa va protejeze pielea.

Care ar fi legumele si fructele potrivite, ce efecte au ele asupra organismului si cum ar trebui combinate, explica dr. Nicholas Perricone, specialist american in nutritie si dermatologie, realizatorul unor cercetari amanuntite in ceea ce priveste efectul legumelor asupra sanatatii pielii.

„Baza" salatei trebuie sa fie legumele si fructele verzi pentru ca acestea contin cantitati variate de antioxidanti care reduc riscul de a suferi de cancer. In plus, acestia contribuie la o mentinerea sanatatii vederii, a oaselor si dintilor. Dr.Perricone recomanda pentru prepararea salatelor frunzele de salata verde impreuna cu spanac, broccoli, varza de Bruxelles, avocado si sparanghel.

Ca desert, specialistul american recomanda pepenele verde si merele verzi. Chiar daca vi se par lipsite de valoare nutritiva, o parte din legumele albe sunt indispensabile pentru sanatate, explica dr. Perricone. Acestea protejeaza organismul impotriva bolilor de inima, controleaza nivelul colesterolului si scad riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer.

Fructele si legumele albe, cafenii si maro contin fitochine importante, printre care alicina - care se gaseste in ceapa, usturoi, praz si arpagic. De asemenea, multe dintre aceste verdeturi contin flavonoizi ce stimuleaza productia unui puternic antioxidant pentru ficat.

Acesta ajuta la eliminarea toxinelor, ceea ce plaseaza acest grup de legume in fruntea listei mancarurilor care ajuta la prevenirea cancerului. Alte legume albe foarte bune pentru salate sunt conopida, ceapa si usturoiul.

Rosu + galben = inima sanatoasa

Legumele si fructe rosii protejeaza inima, ajuta la imbunatatirea memoriei si la mentinea sanatatii tractului urinar, sustine dr.Perricone. Din dieta nu trebuie sa lipseasca cantitati cat mai mari de rosii, ceapa rosie, ardei rosii, ridichi, laptuci rosii, iar la desert ciresele, capsunele, merele, zmeura si rodiile.

Legumele si fructele galbene si portocalii pastreaza sistemul imunitar puternic, vederea si inima sanatoase. Contin cantitati variabile de antioxidanti (cum ar fi vitamina C), dar si carotenoizi si bioflavonoizi, doua clase de substante care au un potential de mentinere a sanatatii foarte mare.

Nutritionistul american recomanda ca la prepararea unei salate sa adaugati protocale, pepene galben , asezonate cu suc de lamaie proaspat. Mai puteti adauga usturoi proaspat si ghimbir.

De asemenea, folositi dupa plac ierburi precum oregano, cimbru sau busuioc. Pe langa aroma deosebita pe care o dau salatelor, au si beneficii antiimbatranire si de protectie a pielii. Si mai ales, nu uitati ca in toate salatele sa puneti ulei de masline extravirgin .

Oamenii de stiinta din intreaga lume au aratat ca polifenolii din masline mentin sanatatea tesuturilor, ajuta la buna functionare a colonului si a sistemului cardiovascular. Pentru ca toate aceste efecte sa apara, dr. Nicholas Perricone recomanda consumul a cel putin 100 de grame de ulei de masline zilnic.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea