Atunci cand vorbim la telefon, suntem adesea neatenti la cuvintele pe care le folosim, fara sa ne dam seama ca unele dintre ele ne pot pune in situatii neplacute sau chiar periculoase. Specialistii in securitate avertizeaza ca exista un cuvant pe care nu ar trebui sa il rostim niciodata in timpul unei conversatii telefonice!
In zilele noastre, suntem tot mai expusi la posibilitatea unei escrocherii, fie ca vorbim despre cele online sau despre cele telefonice. Din acest motiv, specialistii recomanda sa evitam un cuvant anume atunci cand suntem contactati telefonic de un numar necunoscut.
Cum functioneaza aceasta metoda de escrocherie
Metoda este relativ simpla: escrocii apeleaza victima si incep conversatia cu intrebari de genul „Ma auziti?”, „Sunteti titularul contului?” sau „Puteti vorbi acum?”. Din reflex, majoritatea oamenilor raspund cu „da”, iar acest raspuns este inregistrat si ulterior utilizat pentru a frauda victima.
Cum te poti proteja?
- Evita sa raspunzi cu „da” la intrebari suspecte – In loc sa folosesti acest cuvant, poti raspunde cu fraze precum „Va aud”, „Cine intreaba?” sau „Despre ce este vorba?”.
- Fii atent la numere necunoscute – Daca primesti un apel de la un numar pe care nu il recunosti, ai grija la modul in care raspunzi si evita sa oferi informatii personale.
- Nu confirma identitatea prin telefon – Daca cineva sustine ca este de la banca sau de la o institutie oficiala, cere o modalitate alternativa de verificare si contacteaza direct institutia respectiva.
- Inregistreaza numerele suspecte – Daca ai fost sunat de un numar care pare inselator, noteaza-l si raporteaza-l autoritatilor competente.