Social

Campania la europene a bagat partidele in datorii

PNL, PD, PC, PSD si PLD au cheltuit in campania electorala mult mai mult decat veniturile declarate. Alegerile europarlamentare au presupus de un efort financiar consistent. Partidele au cheltuit, in total, peste sase milioane de euro. Formatiunile politice au acum de recuperat gaurile din buget. Topul bugetelor de campanie este condus de PNL, urmat la foarte mica distanta de PD. Potrivit datelor centralizate de Curtea de Conturi, PD si PNL au cheltuit fiecare in jur de 1,6 milioane de euro. Diferenta a fost doar de randament electoral. PD a inregistrat cheltuieli totale de 5,93 milioane RON, la niste venituri declarate de 3.16 milioane RON, dar a obtinut in PE 11 locuri pentru propriii sai oameni. Liberalii au finantat campania cu 6,07 milioane RON, desi veniturile lor au fost de 3,05 milioane lei noi. Pentru ambele partide s-au inregistrat donatii totale apropiate: PD-1.183.709 RON, PNL - 1.156.358 RON. Cu 10 alesi in PE, PSD a cheltuit doar 4,2 milioane RON, clasandu-se de altfel pe primul loc la donatii. Cele 2 milioane RON oferite de membrii social-democrati sub forma de donatii au sporit veniturile partidului la 3,16 milioane. Cel mai eficient partid, PLD, a obtinut trei reprezentanti in PE, in schimbul a mai putin de un milion de lei noi cheltuiti in campanie. Candidat independent , episcopul reformat Laszlo Tokes a avut parte de un buget obtinut exclusiv din donatii. UDMR a declarat cheltuieli de 1,354,644 RON, venituri de 1,2 milioane si donatii de 600.000 de lei. PNL si PD, cele mai vizibile partide Pentru ca nu a avut voie, potrivit legii, sa cumpere spatii de promovare la televiziuni si radio, fiecare partid si-a concentrat campaniile pe presa scrisa, outdoor si internet. Cu 1,6 milioane de euro, PNL si PD ar fi putut sa inchirieze fiecare cate 3.000 de fete publicitare pe panourile din tara si Bucuresti . La randul sau, PSD, al carui buget a fost de 1,4 milioane de euro, ar fi putut sa inchirize 2.800 de panouri, iar Partidul Conservator, 1.100. In ziarele nationale de mare audienta, cu bugetele lor, PNL si PD ar fi putut sa cumpere cate 350 pagini full-color, iar PSD, 300 pagini (calculat la un rate card mediu de 4.500 euro). L-am intrebat pe Victor Popa, senior media planner la Optimedia, daca un buget de 1,6 milioane de euro poate sa asigure o vizibilitate mare a unui advertiser. „Depinde foarte mult de suportul media folosit. Cand sunt alegeri parlamentare exista rate carduri diferite pentru ca uneori se aplica suprataxe. Consider ca 1,6 milioane de euro este un buget care asigura o vizibilitate buna", afirma Victor Popa. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea