Social

Bucurestiul e la 2.000 de "kilometri-canalizare" de Europa

La felul cum arata, cu infrastructura subterana putreda si cu perspective destul de sumbre de modernizare, Bucurestiul nu indeplineste standardele de integrare in Uniunea Europeana. Primul care a spus pe sleau aceste lucruri a fost Jonathan Scheele, fostul sef al Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti. El si-a nuantat insa declaratia dupa reactia dura a politicienilor de la Bucuresti. Practic, orasul este cu mult in urma asa-numitelor " axe prioritare" si a domeniilor de interventie ale programului operational regional stabilite de Romania cu UE. De exemplu, axa prioritara 1 (imbunatatirea infrastructurii de transport regionale) vizeaza impusionarea dezvoltarii economice si a mobilitatii populatiei si fortei de munca a regiunilor, prin imbunatatirea conditiilor oferite de infrastructura de transport. Aici, Regiunea Bucuresti - Ilfov sufera cel mai mult. Din tot felul de invidii politice, autoritatile locale din Ilfov si cele din Bucuresti au incercat sa-si izoleze locuitorii. Cea care a dus la integrarea economico-sociala a Capitalei cu regiunile limitrofe a fost mai mult viata reala decat viziunea politicienilor ajunsi la guvernare. Si cel mai bun exemplu este licentierea taximetristilor, care a dus la cresterea tarifelor in Bucuresti si umplerea buzunarelor anumitor patroni , in vreme ce profesia de taximetrist nu a mai fost nici macar resortul social care i-ar fi ajutat pe multi someri. Pe de alta parte, in loc sa gaseasca solutii comune in conducerea Regiunii, primarul Capitalei a retras liniile RATB de pe traseele preorasenesti, izoland comunele si aruncandu-i pe locuitorii de aici in bratele patronilor de microbuze maxi-taxi. Cat despre sistemul integrat de transport, despre asigurarea legaturilor auto cu ale CFR si cu liniile internationale de la Aeroportul Henri Coanda din Otopeni, acestea vor ramane pentru mult timp doar un vis. Pe site-ul Ministerului Integrarii Europene, la capitolul Axa prioritara 1, mai scrie ca un domeniu major de interventie ar fi "reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene si locale, reabilitarea si modernizarea aeroporturilor regionale si locale". Or, in Bucuresti, nici fetele nu mai frecventeaza Soseaua de centura din cauza traficului infernal. Axa prioritara 2 se refera la imbunatatirea infrastructurii sociale regionala si locala. Si acest obiectiv este departe de a fi macar abordat, iar cea mai buna dovada este ultima revolta a populatiei din strada Zabrauti. Oamenii au iesit in strada tocmai din lipsa acestei infrastructuri care trebuia sa preia tensiunile sociale. Axa vizeaza imbunatatirea infrastructurii sanatatii, a serviciilor sociale, a serviciilor de siguranta publica pentru situatii de urgenta. Scopul programului ar fi crearea premiselor necesare pentru asigurarea populatiei cu serviciile esentiale, de maxima importanta si utilitate pentru atingerea obiectivului european al coeziunii economice si sociale. Toate aceste cuvinte pompoase palesc in fata realitatii: la 500 de metri de Palatul Parlamentului, sunt cartiere intregi de case cu toaletele in curte. Pentru ca tot Bucurestiul sa fie racordat la canalizare ar mai fi nevoie de 2.000 de kilometri de conducte. Tot pentru alinierea la standardele europene, timp de cinci ani, Capitala ar trebui sa ingroape 10 kilometri de cablu pe zi, pentru a scapa de toate "matele" care atarna acum pe stalpi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea