Bacteriile ofera noi moduri de a fabrica medicamente pentru cancer

Cercetatorii formati la University of Utah au descoperit o metoda neobisnuita de a fabrica medicamente pentru tratarea cancerului si a altor boli din bacteriile gasite in spongi si alte creaturi minuscule ale marii. Intr-un studiu publicat online sambata, 5 noiembrie in Nature Chemical Biology, cercetatorii au examinat bacteriile simbiotice care traiesc numai in animalele minuscule din mare si in alte forme de viatza marine. Aceste bacterii sunt responsabile pentru producerea unui numar mare de substante chimice care se acumuleaza in tesuturile acestor creaturi mici si le ajuta sa se apere de pradatori . Multe dintre substantele chimice au proprietati anticancer dar recoltarea lor in cantitati suficiente pentru testare si productie a fost inaplicabila. Noua metoda foloseste modele genetice din bacterii pentru a produce substante chimice si sa le manipuleze in scopul inventarii unor medicamente noi. Capacitatea de a fabrica aceste substante in laborator deschide o infinitate de posibilitati in vederea producerii medicamentelor pentru combaterea cancerului, HIV si a altor boli, conform spuselor lui Eric W. Schmidt, profesor asistent la University of Utah College of Pharmacy si autorul lucrarii. (continuarea in Magazin Stiintific )