# descoperire planete #cercetatori #pamant #soare #planete

Au fost descoperite o planeta si o stea similare cu Terra si Soarele

Cercetatorii au descoperit o planeta similara cu Pamantul si o stea similara cu Soarele, in jurul caruia, aceasta orbiteaza. Aceste corpuri ceresti sunt, potrivit cercetatorilor, mai similare decat orice pereche stea-planeta descoperite pana in prezent.

Planta, considerata un candidat perfect pentru explaneta, se afla la o distanta propice pentru existenta apei lichide la suprafata. Asta ar insemna ca exista posibilitatea ca planeta sa gazduiasca viata. Noua planeta e de 1.9 ori mai mare decat Pamantul.

“Aceasta combinatie de sub dublu fata de marimea planetei Pamant si tipul de gazda solara a stelei face aceasta descoperire atat de speciala si familiara,” a declarat Rene Heller, conducatoarea noului studiu, realizat de o echipa din cadrul Institutului Max Planck pentru Cercetarea Sistemului Solar, scrie Business Insider.

Planeta a fost denumita KOI-456.04. Daca va fi confirmata drept exoplaneta, se va alatura altor 4.000 de planete descoperite pana acum in afara Sistemului Solar. Noua planeta descoperita se afla la 3.000 de ani-lumina distanta de Sistemul Solar.