Showbiz

"Semaine de la Critique" premiaza un film despre un hermafrodit

Filmul XXY de Lucia Puenzo a primit marele premiu al Semaine de la Critique, una dintre sectiunile paralele ale festivalului de la Cannes, au anuntat vineri organizatorii. O coproductie Argentina-Spania-Franta, filmul exploreaza provocarile psihologice ale unui adolescent hermafordit. Filmul lui Puenzo a fost votat de jurnalisti si , iar realizatoarea va primi un premiu de 5.000 de euro si o invitatie la Moulin d'Ande unde isi va perfectiona calitatile de scenarist si regizor. Filmul a castigat si premiul ACID/CCAS, prin care realizatoarea va primi 4.000 de euro, iar distribuitorul francez al filmului, alti 4.000. Premiul SACD pentru cea mai buna regie a fost acordat lui si pentru coproductia israeliano-franceza Meduzot/Les Meduses. Keret si Geffen au fost alesi de un juriu de elita format din Bertrand Van Effenterre, Laurent Heynemann, si Claude Miller . Les Meduses,/b> a fost si un favorit al tinerilor francezi si a castigat premiul TV5MONDE de la (Toute) Jeune Critique pentru cel mai bun film. 36 de studenti au votat pentru acordatea premiului in valoare de 4.500 de euro. Semaine de la Critique, una dintre sectiunile paralele ale Festivalului International de Film de la Cannes, are ca scop promovarea tinerelor talente. De la infiintarea sa, in 1962, programul prezinta primul sau al doilea film al cineastilor din toata lumea. Regizori ca , Ken Loach , Wong Kar Wai sau Gaspar Noé si-au facut debutul de-a lungul anilor la Semaine de la Critique. Editia 2007 a debutat pe 17 mai si s-a incheiat vineri seara.

•
  •