INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Showbiz

Oana Pellea: "La noi, regizorii inca mai umilesc actorii"

Distribuita in doua productii britanice cu regizori celebri, Oana Pellea a stirnit admiratia colegilor de platou. Toamna aceasta aduce doua premiere ale unor productii britanice in care sinteti distribuita in rol principal. Intr-adevar, „ I Really Hate My Job “ si „ Children of Men “. Ultimul a avut premiera pe 3 septembrie. Cum a fost primita de critica aceasta productie in regia lui Alfonso Cuaron? Sint multumita: chiar am citit recent prima cronica in „Hollywood Reporter“ care este, intr-adevar, plina de elogii. „Children of Men“ este un film care pune mari intrebari lumii in care traim. Pe de alta parte, este o productie foarte importanta, cu un buget de 150 de milioane de dolari, o superproductie. Am lucrat si cu un director de imagine, care are patru nominalizari la Oscar si care este foarte apreciat. Ce inseamna sa joci intr-un film regizat de Alfonso Cuaron? Din pacate, in Romania, nu se stie prea mult despre Alfonso Cuaron, dar, din fericire, la Hollywood se stie foarte mult. Cind se vorbeste despre el, chiar se pronunta cuvintul „genial“ si, pentru mine, este, intr-adevar, primul regizor genial pe care l-am cunoscut. Este un regizor posedat. De altfel, regizorii occidentali cu care am lucrat si pe care i-am cunoscut in ultima perioada lucreaza ca si cind ar fi posedati. Cum este Cuaron, ca om? O bucurie de om, glumeste tot timpul, este deschis... Nu e genul de regizor care sa umileasca actorii, ceea ce la noi inca se mai intimpla. Ce este diferit la noi? Aici, uneori, se considera ca daca un actor este pus in situatii mai dificile, din punct de vedere uman, el va da mai mult. Dincolo se mizeaza pe ideea ca ai o experienta, o academie de teatru in spate si ca vii la filmari ca sa dai tot ce ai mai bun, nu ca sa fii umilit. Ati simtit ca v-ati lovit de anumite prejudecati, legate de originea balcanica, din partea unor profesionisti ai cinematografiei britanice? Eu nu am avut, desi mie mi-a fost frica, dar asta face parte dintr-un complex al nostru, ca romani. Din pacate, de cele mai multe ori, chiar noi ne cream acest complex. Si, pentru ca imaginea Romaniei in lume este asa cum este, te duci cu inima strinsa acolo. Oamenii cu care am lucrat acolo au fost insa extrem de politicosi si mi-au creat toate conditiile de la bun inceput. Ati jucat in „Children of Men“ alaturi de actori mari, ca Julianne Moore sau Michael Caine. Pe Julliane Moore nu am cunoscut-o: cind am ajuns eu pe platouri se terminasera deja filmarile pentru scenele in care juca ea. Cu Michael Caine m-am intilnit o singura data pe platou, ne-am strins miinile si ne-am sarutat, dar nu am jucat impreuna. In schimb, cam treizeci de minute din film, apar jucind alaturi de Owen. El ar trebui sa fie un exemplu pentru majoritatea actorilor din lume: este un om de o modestie, o normalitate, un profesionalism si o generozitate rar intilnite. De exemplu, venea in spatele aparatului de filmat, ca sa imi dea mie replica. Cum a fost intilnirea cu Oliver Parker, regizorul filmului „I Really Hate My Job“? Agentul meu mi-a spus ca trebuie sa ma sui in avion si sa dau proba, ceea ce am facut. Totul in 24 de ore. Am fost ultima actrita distribuita in film, ultima actrita gasita. Au cautat peste tot in lume, in America, Anglia, America de Sud, Spania. Filmul s-a facut in 21 de zile. Oliver Parker este cel mai gentleman regizor cu care am lucrat, are un calm, o buna dispozitie si o delicatete deosebite si are faima de a lucra extraordinar cu actorii, ceea ce eu pot sa certific. Cum v-ati inteles cu celelalte patru actrite cu rol principal? Vreau sa atrag atentia actritelor de aici, de acasa, ca se poate intimpla sa existe un film cu cinci femei, si ele sa ramina prietene atit pe parcursul filmarilor, cit si dupa. Mai mult decit atit, nu a existat nici un moment de tensiune, ne aplaudam una pe alta, cind juca cineva bine, ne pupam de bucurie, cind iesea o scena buna, iar asta intra in normalitate. Shirley Henderson este una dintre cele mai mari actrite cu care am lucrat vreodata. Este o imbinare intre vulnerabilitate si forta, are un profesionalism rar intilnit. Cu ea am lucrat cel mai mult. Am avut impresia ca ne cunosteam de o viata intreaga: ne intelegeam din priviri. Apoi Anne Maxwell, extraordinara si ea. M-am inteles foarte bine si cu o fata de origine romana, Ana-Maria Lara. Ati trecut in scurt timp prin citeva genuri cinematografice foarte diferite: thriller, comedie. Cum se impaca toate acestea? Intr-adevar, rolul din „Children of Men“ nu are nici o legatura cu „I Really Hate My Job“. In primul rind, rolul din „Children of Men“ este in limba romana, celalalt in engleza. In „I Really Hate My Job“ am foarte multe monologuri. Am avut probleme cu limba. La un moment dat, mi s-a spus ca ma exprim cu un accent prea londonez si mi-au cerut sa adopt un accent sud-american, pe care l-am tot studiat. Cu cit este mai larga paleta si ai ocazia sa arati mai multe fatete, cu atit mai bine. V-ati adaptat usor la stilul de lucru occidental? Din pacate, ma adaptez mai greu tocmai la stilul din Romania: mi se pare un stil lent, imprastiat, nefocalizat, cred ca noi depunem foarte multa energie in afara cadrului. Este o dispersie de energie. Pe cind dincolo, nu ai timp sa birfesti, trebuie doar sa te concentrezi ca sa dai mereu tot ce ai mai bun pe platoul de filmari. Ce ati alege, intre teatru si film? Ambele. Stiu ca este, in esenta, acelasi lucru. Intr-adevar, la film este o altfel de voluptate... Veti juca si de la toamna intr-o telenovela, care va fi difuzata la noi. Va fi un serial de televiziune, nu o telenovela, din cite mi s-a explicat. Imi place foarte mult scenariul. Pentru mine, este un exercitiu foarte bun. Evident, intr-o astfel de productie, poti deveni delasator, dar un actor talentat poate sa faca minuni si cu un astfel de rol. Flori si luminari parfumate Oana Pellea marturiseste ca, la filmarile de la „Children of Men“, a simtit aprecierea crescinda a celor cu care a lucrat, pina si in ceea ce priveste conditiile de cazare. Mai intii, actrita a primit o rulota simpla, apoi, peste 10 zile, i s-a schimbat rulota, dupa care au urmat tot felul de atentii: flori sau luminari parfumate, care sa-i faca sederea mai placuta. Oamenii cu care a lucrat Oana Pellea la cele doua filme au incurajat-o cu multe aplauze dupa ce au fost turnate diferite scene, insa ea atrage atentia asupra faptului ca nu toata lumea primeste aceleasi atentii, totul fiind direct proportional cu eforturile pe care le depune actorul pentru reusita rolului sau.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Top

Cauta-ti perechea