Showbiz

Noile dive ataca showbizul cu forme generoase

Noua generatie de dive pop mizeaza pe limbajul trupului , pe forme rotunde, atitudine relaxata si texte zen. Succesul Beyonce-Shakira a demonstrat inca o data, daca era nevoie, ca epoca fetelor skinny, cu look de supermodele anorexice, a disparut. Divele trendy au acum forme generoase, atitudine senzuala si un discurs pozitiv, glamorous, exprimat mai ales prin limbajul trupului. Videoclipul piesei „A Beautiful Liar“, regizat de Jake Nava, este extrem de simplu , vrind parca sa arate ca nu este nevoie de nimic mai mult decit de doua trupuri frumos unduitoare si doua voci celebre pentru a da lovitura. Efectul de vint din spatele celor doua, decorul saracacios, Beyonce Knowles si Shakira imbracate in negru, plus o coregrafie foarte sexy sint mai mult decit suficiente pentru a sparge topurile. Mesajul celor doua este simplu: trebuie sa avem grija de karma, sa n-o ucidem cu certuri inutile pe barbati si cu dramatizari in exces, iar concluzia este pe masura - barbatul este de vina. Trusa de diva Termenul „diva“ a devenit parte a vocabularului de zi cu zi, desemnind, de regula, o persoana care nu se remarca doar prin sini perfecti (desi acestia constituie o conditie necesara). Pentru ca pachetul sa fie complet, este nevoie de atitudine, dorinta imperioasa de a salva lumea, ingrijorarea fata de incalzirea globala, probleme cu drogurile (doar atit cit sa-si accentueze latura rebela a personalitatii), garderoba, masina si iubitul (care trebuie sa fie ori putred de bogat si faimos, ori un exemplar reusit si sexy de loser care sa recurga, din cind in cind, la violenta, pentru a contribui la imaginea de victima). Nu toate solistele pop aspira la genul asta de publicitate. Alanis Morissette a devenit celebra cu mesajele sale furioase si curajoase. Avril Lavigne a facut echilibristica pe linia dintre pop si alternativ, s-a jucat de-a adolescenta rebela si s-a imbracat ca o printesa garage-punk. Vedete de cursa lunga Exista diferente foarte clare intre diferitele generatii de dive, cele care au reusit sa ramina trendsetteri de la 20 la 50 de ani fiind extrem de putine. Una dintre ele este Madonna, care a intrat in scena cu imaginea de bomba sexy materialista si nonconformista, a jonglat cu concepte tabu, s-a convertit la budism si s-a reinventat cu fiecare album, de la imagine, mesaj, atitudine si pina la muzica (si-acum ma gindesc la felul in care a putut performa alaturi de hologramele de la Gorillaz, intrind direct cu sample-ul Abba din „Hung Up“ pe „Feel Good Inc.“). Un alt exemplu este Kylie Minogue, care in anii ’80 era o fetita cu fata cam lunga si nasul cam mare, care cinta putin pe nas, iar in anii 2000 este clar una dintre cele mai prezente dive in topurile de specialitate. Cintarete precum Whitney Huston, Anita Baker sau Janet Jackson au disparut de mult din orice cool playlist din lume. Mariah Carey a fost la un pas de a disparea si ea, dar a avut inspiratie si s-a lasat pe mina medicilor esteticieni. Celebritatea trece prin buzunarul barbatului Indiferent daca sint extrem de slabe, cu look mai degraba kinky, precum Gwen Stefani, lookul de diva latino, cu miscari lascive si atitudine focoasa precum Shakira sau Jennifer Lopez, fetele hip ca Fergie, Pink sau trashy precum Christina Aguilera, tot ce conteaza este, pina la urma, felul in care se vind. Fergie cu „My hump, my hump, my hump, my hump, my hump, my hump/ My lovely lady lumps“ (e doar o presupunere, dar cred ca nu a durat foarte mult munca de creatie a acestor versuri). Si majoritatea tin sa-si defineasca atitudinea fata de barbati si bani pentru ca, daca lucrurile sint clare in aceste domenii, restul vine de la sine. J. Lo cinta cit o tin plaminii „My love don’t cost a thing“, iar Beyonce oscileaza intre „Can you pay my automo ’bills/ Then maybe we can chill“ (in 1999) si „I’d do anything to keep you home“ (in 2006). Cit despre naiva Britney, are toate sansele sa devina unul dintre cele mai importante icon-uri pop ale momentului. Asta daca se trezeste din betie, isi revine din sevraj, ia niste vitamine, trage un pui de somn si trece peste depresie. Fantezii masculine si ritmuri caraibiene Doar opt dive se regasesc intre primele 20 de locuri din Topul Pop 100 Billboard. In aceasta saptamina, cunoscutele Christina Aguilera si Beyonce sint surclasate de o voce noua, cu un posterior care promite sa devina si el celebru: „Fergie” (Stacy Ferguson) cu piesa „Glamorous” de pe primul ei album solo, „The Duchess”. Dupa ce in anii ’90 a cintat intr-o trupa de adolescenti, Fergie a mai scos acum patru ani un album alaturi de trupa Black Eyed Peas. De pe cel de-al treilea loc, Gwen Stefani ne invita la o „Sweet Escape”, in turneul ei american, in curs de desfasurare. Mai putin pretentioasa in materie de fashion, Nelly Furtado ocupa locul al optulea, interpretind cu franchete piesa „Say it Right”. Ultima din primele zece starlete pop este Avril Lavigne, cu piesa „Girlfriend”. Pe acordurile zgomotoase si sub acelasi titlu, ea a lansat o colectie de haine pentru adolescente, piesa de rezistenta fiind un tricou cu un imprimeu reprezentind un schelet de pirati incadrat intr-o inima de culoare roz. Mai departe, printre urmatoarele zece locuri le regasim pe rind pe Rihanna, o solista chipesa care vine cu ritmuri din Caraibe, pe Beyonce, cea mai prezenta printre fanteziile barbatilor americani, conform unei cercetari recente, cele doua voci feminine fiind urmate de Pink si Christina Aguilera.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Top

Cauta-ti perechea