Showbiz

Imaginile de la revolutie li s-au parut amuzante

Lungmetrajul „ “ are, pe linga multe altele, meritul de a fi scos la lumina rampei niste figuri noi si june. Asta s-a intimplat nu din amabilitate fata de baieti, spune regizorul, ci pentru ca a fost impresionat de talentul si motivarea lor. Paul Ipate (Costi), Alex Potocean (Vasile) si (Bobo) relateaza pentru „Cotidianul“ cum au intrat in pielea personajelor, dar si cum arata filmul din interior. Cum si-au petrecut parintii vostri revolutia? Povestile lor v-au ajutat sa intrati in pielea personajelor? Alex Potocean: Eu-s din Timisoara. Ai mei au trait revolutia in sensul ca au fugit si ei de aia cum au putut. Tatal meu a fost la serviciu de revolutie. Unde locuiesc eu in Timisoara nu s-a tras, nu au fost evenimente majore. Paul Ipate: Nici la mine n-au fost prea multe evenimente, nici nu am stat prea mult la revolutie, a venit un unchi si m-a dus la bunici, in Moldova, la Roman. Tudor Aaron Istodor : Aveam patru ani la revolutie si m-a dus mama (Maia Morgenstern – n.red.), am fost si pe tanc. Probabil ca nu intelegeam eu prea multe, nu mi-a fost frica. Mama mi-a povestit de curind ca a fost la revolutie si fara mine, s-a dus la televiziune si i s-a spus „gata, pazeste aici“. Si a stat o noapte intreaga fara sa stie ce pazeste. Dupa care s-au deschis niste usi si au intrat niste platouri cu jambon, sunca, de toate. Dubios, aparau televiziunea, dar era cumva si festin. Cel mai bizar a fost ca i s-a dat un plic si i s-a spus ca „asta trebuie sa-l pastrezi, e o informatie importanta“; l-a ascuns si ea pe unde a putut si l-a dus cui trebuia sa-l dea, care nici nu s-a uitat in el. Deci a fost nevoie de documentatie pentru rolurile voastre? Tudor Aaron Istodor: Ne-a aratat Radu citeva materiale. Ne-am uitat mult la ele, eram foarte curiosi. In plus, ne-a pus sa vedem si pozele cu cei din ABI (autovehicul blindat de interventie – n.red.), morti, cu „teroristi“ scris pe ei si inconjurati de scuipati si mucuri de tigara, cazul real dupa care s-a facut filmul... Paul Ipate: Radu avea foarte multe materiale din . Ni le-a aratat pe acelea care i se pareau cele mai comice, unele dintre care au intrat si in film. Acela cu taranul care povesteste... Tudor Aaron Istodor: Si unul cu personajul Bancica, si el e real... Apoi acela cu elicopterele, e genial, care atacau televiziunea. Culmea e ca nu se intrerupea transmisia, fiindca nu nimereau nici o antena. Paul Ipate: Altul cu Caramitru, cu Olga Delia Mateescu... Tot felul de imagini, acum amuzante. Ni le-a aratat pentru ca eram noi curiosi, nu le vazusem sau nu le mai tineam minte. Pe mine cel putin nu m-au ajutat la rol. M-a ajutat Radu, care mi-a explicat clar ce vrea de la personaj. Alex Potocean: Ne-a aratat materialele ca sa ne prezinte situatia, ca sa nu avem preconceptii despre revolutie. Pina la urma, ne-am dat seama ca toata revolutia, nu doar ce se intimpla cu personajele noastre, a fost doar o mare busculada. Tudor Aaron Istodor: Si Radu spune ca nu vrea sa arate rezolvarea misterului revolutiei; e vorba doar despre o poveste, bazata pe un caz real, despre tineri care mor absolut degeaba, fara nici o vina. Relatia dintre voi in timpul filmarilor: „ “, „trei pe doua biciclete“, „trei, Doamne, si toti trei“? Paul Ipate: A contat foarte mult ca ne cunosteam si eram prieteni. N-a mai fost nevoie de socializarea de la inceput... Stiam fiecare cum lucreaza, de la scoala, unde ne intilneam si mai vorbeam despre film. Si pe platou cum era? Paul Ipate: Frig. Tudor Aaron Istodor: Cind incepeau cu mitralierele, brusc trecea tot frigul, nu mai simteam nimic. Alex Potocean: Pina la urma, te obisnuiesti si cu frigul, si cu filmatul noaptea. In primele dati, a fost mai greu, trecea de o anumita ora si ti se face somn, iesi sa filmezi, dupa aceea iar intri inauntru la loc. Dar pina la urma iti intri in ritm. Ati avut loc de improvizatie dupa repetitii? Tudor Aaron Istodor: Au fost incidente din cauza carora s-au facut schimbari. De exemplu, scena cu masina rosie. S-a oprit masina in timpul dublei, asa ca Dragos Bucur a improvizat si ne-a strigat „Hai, ma baieti, puneti mina“ si am continuat asa... Alex Potocean: Era o masina veche, ii porneau stergatoarele cind voiau. N-au fost insa multe accidente de genul asta. Tudor Aaron Istodor: Uneori Radu voia sa prinda prima noastra reactie. De pilda, prima scena cu impuscaturi n-am repetat-o. Avea nevoie de o prima dubla care sa contina reactia fireasca. Normal ca ne-am speriat, chit ca stiam ca-s gloante oarbe. Paul Ipate: Sperietura era autentica. Nu stiu daca a pastrat dublele astea, dar stiu ca voia ca prima dubla sa fie aia pe bune. Spuneti-mi un motiv pentru care spectatorul roman ar trebui sa vada acest film. Alex Potocean: Dupa capul meu, cred ca o sa ii aduca bucurie, ca orice film foarte bun. Exista o prejudecata legata de peliculele romanesti. Asa ca ar trebui vazut, si acesta, si celelalte doua, pentru a se convinge ca prejudecata e gresita. Paul Ipate: Mi-as dori ca oamenii sa vina tocmai fara aceste prejudecati, sa nu creada ca e un film despre revolutie. Tudor Aaron Istodor: Cred ca sint generatii si generatii. Oameni care habar n-au de Ceausescu, nu stiu ce inseamna perioada aia deloc, si cei care au trecut prin perioada aia, stiu ce-a fost. Toti ar trebui sa mai vada o poveste legata de ea. Experienta pe trei fronturi Interpretul locotenentului Neagu, liderul de facto si mentorul celor patru tineri, Adi Carauleanu ( foto ), este si el o fata noua pe platourile de filmare, cu toate ca nu se afla la debut. N-a mai facut insa film de aproape doua decenii. Este insa directorul artistic al Teatrului „Vasile Alecsandri“ din Iasi. A interpretat peste 40 de personaje pe scena, s-a ocupat si de regie de teatru, punind in scena „Ciclopul“ de Euripide si „Romeo si Julieta“ de W. Shakespeare. In plus, este autorul a doua volume de versuri. Paul Ipate, Tudor Aaron Istodor, Alex Potocean Nascuti in 1984-1985, Paul Ipate, Alex Potocean si sint in anul IV la UNATC, la clasa profesorului Ion Coja. La ora actuala, toti trei pot fi vazuti in piesa „Trilogie belgradeana“ la Studioul de teatru Casandra. In ceea ce priveste experienta din lungmetraj, Paul Ipate a debutat in „ Hirtia va fi albastra “, Tudor Istodor a mai jucat in cel mai recent film semnat de Lucian Pintilie, „Tertium non datur“, iar Alex Potocean a debutat cu un rol secundar in „ Moartea domnului Lazarescu “. Toti trei au inceput insa prin a juca teatru, Paul Ipate in „A fost odata in Brooklyn“, „Chirita of Barzoieni“ si „Ferdinand al VIII-lea“ la Teatrul de Comedie, Tudor Istodor in „Sase personaje in cautarea unui autor“ in regia lui Liviu Ciulei sau „Pescarusul“, regia Andrei Serban, iar Alex Potocean in doua piese regizate de Iarina Demian, pe scena Teatrului de Comedie din Bucuresti – „Biloxi Blues“ (2006) si „Ferdinand al VIII-lea“, dar si in doua piese din cadrul tangaProject. „Ma bucur ca am gasit fete noi, ca ma saturasem de aceiasi 10-15 actori in toate filmele romanesti.“— Radu Muntean, regizor „Al doilea op de lungmetraj al lui Radu Muntean este, dupa parerea mea, opus unu intr-o antiepopee cinematografica prin modul in care se intoarce la un moment istoric, tratindu-l in cu totul alt spirit si intr-o forma moderna.“— Valerian Sava, critic de film

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Top

Cauta-ti perechea