Sfaturi culinare

#calorii #sfaturi culinare #sarbatori #mancare sarbatori

Cum sa te mentii in forma de sarbatori

De sarbatori exista intotdeauna tendinta de a manca foarte mult, din pricina apetisantelor preparate traditionale specifice sarbatorilor de iarna. Cum multe dintre bunatatile de pe masa le consumi numai o data pe an, tentatia de te infrupta din toate este cu atat mai mare. Pe de alta parte, daca stii cum si ce sa mananci de sarbatori, ai putea sa te mentii in forma si chiar sa slabesti!

Afla ce poti face pentru a-ti menaja greutatea de sarbatori, cand altii iau proportii:


1 Mananca la masa

Cand mananci, asaza-te de fiecare data la masa si pune-ti in farfurie un preparat hranitor, bogat in proteine.

Daca stai la masa, te concentrezi numai asupra farfuriei si nu risti sa ciugulesti toata ziua cate ceva, in timp ce te ocupi de treburile din casa. Este important sa fii constienta permanent de actul mancatului, pentru ca doar atunci te poti supraveghea. Alege un fel satios, care sa te sature. In acest mod, nu vei trece de la un preparat la altul, consumand mult cantitativ.


2 Ia micul dejun in fiecare dimineata

Nu sari niciodata peste micul dejun. Cu atat mai mult cu cat te asteapta mese copioase, ar trebui sa iei micul dejun. Aceasta este cea mai importanta masa a zilei si, daca mananci bine de dimineata, nu vei consuma multa mancare pe parcursul zilei.


3 Bea altfel decat pana acum

Nu bea alcool la masa. Indiferent de bautura alcoolica preferata, considera ca paharul respectiv este un fel de gustare. Renunta, de exemplu, la punga de covrigei pe care-i rontaiai in timpul zilei, in favoarea unui pahar de vin.

Alcoolul este bogat in calorii si, prin urmare, poate inlocui cu succes o gustare. Cand ti-e sete, bea numai apa. La desert, mananca felia de cozonac si asteapta 1-2 ore inainte sa te rasfeti cu un pahar de vin.


4 Alege inteligent gustarile

De sarbatori, se poate sa mergi pe la tot felul de petreceri si in vizite. Daca se servesc gustari, evita carbohidratii precum biscuitii si alege, in loc, bucatele de ciocolata sau de branza. Acestea sunt alimente mai satioase decat carbohidratii, ceea ce inseamna ca te vei satura mai repede.


5 Fa miscare

De sarbatori, fa cat mai multa miscare pentru a scapa de caloriile acumulate. Incearca sa faci miscare chiar dimineata, pentru ca metabolismul sa-si intensifice arderile.

Sursa foto: festivalsadvices.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din sfaturi-culinare

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Drob, stufat si pasca, preparate traditionale intr-o forma inedita pentru masa de Paste

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Cum se pregatesc mucenicii muntenesti

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Tort cu fulgi de zapada pentru noaptea de Revelion

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mihaela Vulpe: Gogosari umpluti cu vinete, in bulion

Experti Retete

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului