Nu ezita in niciun moment sa-si exprime pasiunea pentru covrigi, un aliment de baza pentru romanul de rand pe fuga. Astfel, anunta chiar ca dupa alegeri se va duce intr-o covrigarie pentru a invata sa-i faca. Strategia „omului de rand” a mai fost folosita cu succes in trecut, dar au fost si dati in care nu a dat rezultate, cum a fost cazul lui Popescu Piedone la alegerile pentru Primaria Bucuresti din 9 iunie.
Consultantul politic Adrian Zabava spune ca, de cele mai multe ori, competitia prezidentiala este „un concurs de popularitate”, dar pentru alegatori exista si notiunea de „cu cine ne asemanam mai mult”.
„Campania lui Marcel Ciolacu se adapteaza la doua lucruri. Atat la situatia in context, cat mai ales la personaj. Ceea ce face, cred ca face bine, sau cel putin nu cred ca exista alternativa la chestia asta. Cand ai de-a face cu un candidat, incerci ca pe baza a ceea ce el este, sa pui lumina pe lucrurile care il pot avantaja si sa nu scoti la iveala lucrurile care il pot dezavantaja, facand din acest lucru, unul cat mai apropiat de dorinta oamenilor”, a afirmat Adrian Zabava pentru Ziare.com.
El spune ca presedintele social-democratilor are o sansa cu aceasta strategie, avand in vedere ca societatea romaneasca nu se uita neaparat la cariera sau studiile unui candidat.
„Daca majoritatea societatii romanesti si-ar dori un presedinte ales meritocratic, in urma carierei profesionale, studiilor si asa mai departe, Marcel Ciolacu nu ar fi fost niciodata candidat, sau daca ar fi fost candidat, strategia lui nu ar fi fost niciodata asta. Dar societatea romaneasca nu vrea neaparat asta, iar, in consecinta, Marcel Ciolacu are o sansa, iar strategia lui e asta”, a mai spus el.
Adrian Zabava crede ca Marcel Ciolacu nu are o alta alternativa in ceea ce priveste strategia.