Terapii alternative

#vitamina d # depresie sezoniera #terapie cu lumina

Terapii alternative si remedii naturiste pentru a combate depresia sezoniera

Odata cu venirea sezonul rece, este posibil sa observi o schimbare in ceea ce priveste organismul tau. Ti-e pofta mereu de dulciuri, ai o stare crescuta de iritabilitate, nu reusesti sa te concentrezi? Inseamna ca poti suferi de depresia din sezonul rece. Este vorba despre o tulburare afectiva sezoniera, care poate dura de la cateva zile pana la cateva saptamani sau chiar luni.

Cauzele si simptomele depresiei din sezonul rece

Depresia din sezonul rece este greu de diagnosticat, de aceea multe persoane nu fac nimic pentru a-si imbunatati starea de spirit. Cele mai comune cauze ale depresiei sezoniere sunt:

  • vremea mohorata
  • micsorarea zilelor
  • un nivel mai mic de vitamina D in organism


Trebuie sa stii ca vitamina D este responsabila, intr-o anumita masura, pentru starea de bine, dar cum soarele se ascunde in nori, poti avea o carenta in organism.

Daca suferi de depresie sezoniera este posibil sa observi ca te-ai ingrasat si ca ti-e pofta de alimente nesanatoase. De asemenea, te simti epuizata, desi ai dormit mult, nu te poti concentra asupra sarcinilor si te enervezi foarte usor. Iata ce poti face pentru a scapa de depresia din sezonul rece.

1. Terapia cu lumina

Micsorarea zilelor este unul dintre principalele motive pentru care cazi in depresie, de aceea terapia cu lumina sau fototerapia poate fi o metoda excelenta de ameliorare a acestor stari neplacute. In fototerapie se foloseste o lumina mai puternica decat cea a unui bec obisnuit, insa nu atat de puternica incat sa devina suparatoare.

Uneori, chiar si inlocuirea draperiilor opace cu perdele albe semitransparente este benefica, deoarece permite luminii naturale sa patrunda in locuinta.

2. Aromaterapia

Aromaterapia sau terapia cu arome este o alta modalitate prin care poti trata depresia din sezonul rece. Sunt multe uleiuri esentiale a caror aroma are un efect calmant, energizant, antidepresiv si reconfortant, de exemplu uleiul de iasomie, lavanda, patchouli, santal si rozmarin.

3. Consuma alimente bogate in vitamina D

Deoarece lipsa de vitamina D din organism poate cauza depresia din sezonul rece, este bine sa consumi mai des alimente care contin aceasta substanta. Este vorba, printre altele, de somon, hering, oua, branza, ulei de peste, soia, migdale, caise uscate si spanac.

4. Rasfata-te cu ciocolata neagra

Ciocolata neagra creste nivelul de serotonina in organism si te ajuta sa dobandesti o stare de bine. Nu ar trebui sa consumi mai mult de 28 g de ciocolata neagra pe zi, deoarece risti sa te ingrasi.

Sursa foto: bloggingshakespeare.com
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului