Terapii alternative

#stres #antioxidanti #coenzima q10 #suplimente alimentare

Suplimente alimentare care te scapa de stres

Stresul face mai nou parte din viata noastra, a tuturor si aceasta problema este destul de greu de "fentat". Lipsa timpului liber, programul agitat, regimul alimentar nepotrivit, traficul si programul de munca tot mai intens sunt doar cativa dintre factorii care contribuie la cresterea stresului.

Totusi, exista o modalitate usoara de a te proteja de efectele daunatoare ale stresului: suplimentele alimentare. Mai exact, acestea intaresc sistemul natural de aparare a organismului, impiedicand in acest fel aparitia urmatoarelor probleme:
 

  • hipertensiune arteriala
  • diabet
  • boli de inima
  • dureri de cap / migrene
  • tulburari alimentare
  • depresie
  • insomnie
  • ulcer.

 

Suplimente care te ajuta sa lupti impotriva stresului


Vitamina C


In perioadele de stres, nivelul de cortisol (cantitatile mari de cortisol pot determina aparitia unor simptome precum: pierderea in greutate, slabiciunea muschilor, oboseala, presiune arteriala scazuta, dureri abdominale si infertilitate) este foarte ridicat, iar suplimentele de vitamina C modereaza acest nivel. In plus, vitamina C este regeneratoare si ajuta la buna functionarea a sistemului imunitar.

Doza zilnica recomandata: 1000 - 3000 mg/zi.

Acizii grasi Omega 3


Carnea de peste este de obicei abudenta in acizi grasi Omega 3, susbtanta care are o serie de beneficii asupra sanatatii. In mare parte, un nivel ridicat de acizi grasi, reduce considerabil nivelul de stres, imbunatateste structura oaselor si sanatatea cardiaca. In plus, Omega 3 te ajuta sa faci fata mai bine stresului psihologic si, la fel ca si vitamina C, reduce nivelul de cortisol.

Mai mult decat atat, un nivel potrivit de Omega 3, reduce riscul de aparitie a bolii Alzheimer, preintampina aparitia agresivitatii, a depresiei, a pierderilor de memorie si a dificultatilor de invatare.

Doza recomandata: 1,4 gr/zi

Licopenul


Licopenul este de fapt pigmentul rosu aprins din legume si fructe precum rosii, morcovi, pepeni verzi sau papaya. Aceasta substanta reduce considerabil nivelul de stres, dar si efectele nocive pe care acesta le poate produce in timp: diferite tipuri de cancer, boli de inima, osteoporoza, imbtranirea prematura a pielii etc.

In plus, licopenul are proprietati antioxidante de 100 de ori mai puternice decat vitamina E.

Doza recomandata: 4 - 8 mg/zi.

 

Coenzima Q10


Coenzima Q10 este un antioxidant extraordinar care functioneaza atat la interior cat si la exterior.Coenzima Q10 indeparteaza radicalii liberi care, la randul lor, se fac vinovati de o serie de efecte nocive, printre care dezvoltarea cancerului. De asemenea, stresul provoaca o stare permanenta de oboseala, iar suplimentele de coenzima Q10, vor creste capacitatea organismului de a combate aceasat epuizare.

Totodata, coenzima Q10 s-a dovedit a fi foarte benefica in tratarea unor probleme precum migrenele si durerile de cap, tensiunea arteriala, boala paradontala, boala Parkinson etc. De asemenea, s-a dovedit stiintific ca aceasta substanta creste durata medie de viata a unei persoane.

Coenzima Q10 se gaseste de obicei in galbenusul de ou crud , uleiuri vegetale presate la rece, cartofi, broccoli, ceapa, morcovi, rosii, boane de soia, vinere, alune, nuci, spanac, usturoi si varza rosie.

Doza recomandata: 60 - 100 mg/zi.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului