Terapii alternative

#dieta #spirulina #sanatate

Spirulina: Top 3 beneficii pentru sanatate si cum o integrezi in dieta

Spirulina reprezinta un tip de alge de culoare verde-albastrui. Aceasta se gaseste in comert atat sub forma de pudra, cat si sub forma de comprimate sau capsule. Deoarece este bogata in nutrienti, spirulina prezinta o serie de beneficii potentiale pentru sanatate. Astfel, aceasta este considerata un superaliment, care merita inclus in dieta. Totusi, exista anumite situatii in care aceasta alga ar trebui evitata. Afla care sunt beneficiile spirulinei si cum o poti integra in alimentatia ta.  

Beneficii pentru sanatate

Asa cum prezinta Joe Leech in articolul “10 Health Benefits of Spirulina”, printre  beneficiile pe care le ofera spirulina se numara:

1. Cresterea aportului de nutrienti

Spirulina se numara printre cele mai nutritive alimente, fiind foarte densa in nutrienti. Aceasta contine toti aminoacizii esentiali organismului, ceea ce o include printre cele cateva surse vegetale de proteine complete. De asemenea, contine cantitati semnificative de vitamine din complexul B, cupru, fier, iod si cantitati mici de magneziu, potasiu, seleniu si mangan. In plus, spirulina are in compozitie antioxidanti, acizi grasi Omega-3 si Omega-6. Astfel, aceasta imbunatateste continutul de nutrienti al dietei.

2. Imbunatatirea profilului lipidic

Profilul lipidic reprezinta nivelul de trigliceride, colesterol total, colesterol LDL („rau) si HDL („bun”) din sange. Alterarea profilului lipidic reprezinta un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Spirulina poate scadea nivelul de colesterol LDL si trigliceride, contribuind la reducerea riscului cardiovascular.

3. Proprietati antioxidante si antiinflamatorii

Spirulina este foarte bogata in antioxidanti, in special in ficocianina, pigmentul care confera acesteia culoarea verde-albastruie. Antioxidantii reprezinta substante care reduc actiunea radicalilor liberi si stresul oxidativ. Prin combaterea stresului oxidativ si reducerea oxidarii particulelor de LDL, spirulina ar putea reduce riscul de a dezvolta boli cronice, cum ar fi cancer si boli cardiovasculare.

Doza zilnica recomandata

Doza zilnica recomandata de spirulina este de 1-3 grame, iar cea maxima admisa este de 10 grame (Joe Leech, “10 Health Benefits of Spirulina”). O lingura de spirulina cantareste in jur de 7 grame. Totusi, pentru inceput, aceasta trebuie consumata in cantitati cat mai mici, deoarece gustul puternic nu este tolerat de toata lumea.

Precautii

Deoarece contine cantitati semnificative de iod, suplimentarea dietei cu spirulina ar putea avea efecte nefavorabile la pacientii cu afectiuni tiroidiene. De asemenea, spirulina ar putea agrava simptomatologia anumitor boli cronice, cum ar fi bolile autoimune. De aceea, daca esti diagnosticat cu o afectiune cronica, cel mai indicat este sa ceri sfatul medicului tau cu privire la consumul de spirulina.

Nu se cunosc pe deplin efectele suplimentarii cu spirulina pe durata sarcinii si alaptarii. De aceea, aceasta ar trebui evitata in aceste situatii.

Cum o integrezi in dieta?

Spirulina poate fi inclusa foarte simplu in dieta zilnica. Aceasta poate fi adaugata in:

  • Un pahar cu apa
  • Limonada
  • Smoothie de fructe si/sau legume
  • Terci de cereale
  • Shake proteic
  • Suc natural de fructe

Prin urmare, spirulina este un superaliment cu beneficii potentiale pentru sanatate. Respecta recomandarile privind dozajul, pentru a preveni efectele nedorite legate de consumul excesiv. De asemenea, nu uita ca suplimentarea dietei cu spirulina nu inlocuieste o alimentatie variata si echilibrata.

Referinte:

1. Leech, Joe. “10 Health Benefits of Spirulina.” Healthline, Healthline Media, 5 Oct. 2018, www.healthline.com/nutrition/10-proven-benefits-of-spirulina#TOC_TITLE_HDR_3. Accessed 24 Apr. 2022.

FOTO: Shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare