IT & C

Un rival pentru iPod

Compania Microsoft lanseaza maine pe piata Zune, un player muzical care se doreste un concurent pentru popularul iPod, al rivalilor de la Apple. Este un pariu dificil pentru Microsoft, avand in vedere ca iPod-ul, aparut in urma cu cinci ani, este unul dintre cele mai mari succese comerciale ale deceniului, cu 67 de milioane de aparate vandute si o cota de piata de 75%. Construit de grupul japonez Toshiba, Zune are un ecran mai mare decat iPod si permite conectarea fara fir, prin wifi, cu alte aparate similare pentru a face schimb de melodii. Din pacate, melodiile nu pot fi ascultate decat de trei ori inainte de a se sterge, caracteristica destinata combaterii pirateriei. In schimb, noul produs nu se poate conecta fara fir la un computer si la internet, insa Microsoft a dat asigurari ca se are in vedere acest neajuns. Cu o capacitate de 30 Giga (circa 7.000 de melodii), playerul Microsoft va costa 250 de dolari, aproximativ la fel ca iPod video, dar ceva mai scump decat modelul iPod Nano , care, la 8 Giga capacitate, are un pret de 150-200 dolari. Zune are si un radio incorporat, care afiseaza titlul melodiilor ascultate, dar nu permite inregistrarea lor. In paralel cu punerea in vanzare a propriului player, Microsoft lanseaza, tot maine, Zune Marketplace , un site care ofera melodii la acelasi pret cu cele ce pot fi achizitionate de utilizatorii de iPod de pe iTunes , respectiv 99 centi. Marketplace are un catalog cu 2 milioane de titluri, putin in comparatie cu cele 3,5 milioane de pe iTunes , care, in plus, ofera emisiuni de televiziune si filme Disney sau Pixar.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele