Industria media nu este de acord cu propunerea YouTube de a oferi tool-uri anti- piraterie doar companiilor care au contracte de distributie semnate cu serviciul de video-sharing. YouTube, detinuta de Google Inc., intentioneaza sa introduca o tehnologie care sa ajute companiile sa identifice fisierele video piratate incarcate de utilizatori. Insa aceste tool-uri sunt in prezent oferite numai companiilor care au incheiate contracte cu YouTube. Spre deosebire de YouTube, principalul sau rival MySpace, detinut de News Corp., a anuntat ca va oferi gratuit versiunea proprie a serviciului de protectie a drepturilor de autor.
La inceputul acestei luni, Viacom i-a cerut YouTube sa scoata mai mult de 100.000 de video clipuri Viacom de pe site-ul sau, dupa ce cele doua companii nu au reusit sa ajunga la un acord de distributie. Viacom a devenit pricipalul opozant al YouTube, incercand sa impiedice site-ul sa se transforme in Apple-ul pentru video online.
Steve Jobs , CEO al Apple, este creditat ca salvatorul industriei muzicale prin simplificarea procesului de cumparare si redare a muzicii digitale prin intermediul magazinului online iTunes, insa sufocarea industriei nu este pe placul companiilor de inregistrari. YouTube a declarat ca procesul de identificare a materialelor copyrighted nu este un proces automat si necesita cooperare din partea companiilor media. De exemplu, un clip al unei emisiuni TV detinut de o companie ar putea contine muzica produsa de alta, facand dificil procesul de identificare a proprietatii. Companiile media incearca sa-si faca programele tot mai disponibile online, in special prin servicii precum YouTube.