IT & C

SLI 2.0 de la NVIDIA, la CeBIT

Tehnologia SLI (Scalable Link Interface) a fost introdusă pentru prima oară în anul 1998 de către 3dfx (numită pe atunci Scan-Line Interleave), unul dintre pionierii erei 3D, companie achiziţionată în anul 2000 de concurentul său direct, NVIDIA . Folosind acelaşi acronim , dar oferindu-i o semnificaţie diferită - Scalable Link Interface, NVIDIA a creat în urmă cu trei ani o tehnologie similară, de mare succes printre entuziaşti, avand la bază acelaşi concept: unirea forţelor a două plăci grafice pentru obţinerea de performanţe grafice superioare, în cazul ideal de două ori mai mari. Conceptul a fost preluat şi de ATI, canadienii dezvoltand CrossFire, tehnologie ce a obţinut, însă, un succes comercial redus. Momentan, NVIDIA doreşte să pluseze în acest domeniu. Dacă Quad SLI a servit companiei mai mult ca pretext pentru a face valvă printre pasionaţi, tehnologia neavand la bază o necesitate reală (puterea a patru plăci grafice sau a patru GPU-uri este rareori utilă în jocuri) iar preţurile fiind destul de prohibitive, acum se vorbeşte de SLI 2.0, despre care vom afla mai multe informaţii la CeBIT 2007. Tot ce se ştie este faptul că utilizatorilor le va fi permisă ataşarea a 4, 6 sau 8 chip-uri grafice ce vor lucra în paralel - şi nu neapărat cu scopul randării clasice a scenelor 3D, ci eventual pentru a ţine rolul unui procesor de fizică. Dacă ne uităm la cifre, momentan, numai 1,5% dintre utilizatori deţin o configuraţie multi-GPU, iar 96% din această piaţă este ocupată de NVIDIA.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele