Sistem planetar asemanator cu al nostru

Dupa indelungi cercetari, oamenii de stiinta au reusit sa descopere un sistem planetar foarte asemanator cu cel in care traim noi: el contine doua planete similare cu Jupiter si Saturn , orbitand in jurul unei stele mult mai mici decat soarele nostru.

Potrivit cercetatorului Martin Dominik de la Universitatea St. Antrews, Marea Britanie, descoperirea ar putea sugera ca sistemele solare asemanatoare cu cel in care traim ar putea sa fie mult mai numeroase decat ne-am inchipuit pana acum, informeaza BBC News.

Astronomul a declarat pentru BBC ca “Am descoperit un sistem cu doua planete care au rolurile lui Jupiter si Saturn din sistemul nostru solar. Aceste doua planete au mase si orbite similare. Pare ca sistemul s-a format intr-un mod similar sistemului nostru solar. Daca acest lucru se confirma, rezulta ca sistemul nostru solar nu poate fi unic in univers. Ar trebui sa existe alte sisteme solare similare care sa adaposteasca planete precum Pamantul”.

Noul sistem planetar gasit orbiteaza steaua OGLE-2006-BLG-109L, este mult mai compact decat al nostru  si se afla la circa 5.000 de ani-lumina de noi. Cu toate ca  au fost identificate in jur de 300 de planete din afara sistemului nostru solar, astronomii nu au reusit sa gaseasca pana acum un sistem care sa semene cu el.

Cercetatorul britanic spune ca numai 10% din sistemele solare descoperite pana acum adapostesc mai mult de o planeta. Cu toate acestea, el spune ca datele ar putea sa fie putin distorsionate deoarece cele mai performante telescoape folosite sunt programate sa caute planete gazoase gigant ce orbiteaza la mici distante de stelele lor.

Pentru astronomul britanic, speranta tuturor acestor cautari sta in faptul ca intr-o zi se vor descoperi sisteme solare care adapostesc planete precum Pamant sau Marte, capabile adica sa fie adaptate vietii.

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro