IT & C

Shocktv.ro - prima televiziune online din Romania

Confruntarea dintre televiziunea clasica si internet a inceput deja, si previziunile lui Bill Gates, care considera ca peste cinci ani standardele de astazi din domeniul tv vor fi ridiculizate, sunt atestate de cifre statistice. YouTube este varful de lance al ofensivei internetului asupra televiziunii si castiga tot mai mult din publicul acesteia din urma. Avantajul net pe care il ofera consumatorului consta in absenta publicitatii in timpul vizionarii materialelor video. LA NOI. Prima televiziune online din Romania are lansarea programata pentru luna februarie. Shocktv.ro este un proiect in care s-au investit pana in prezent 150.000 de euro . Alex Cernatescu, managing partener Shocktv.ro, ne-a declarat ca publicul-tinta al canalului il reprezinta tinerii intre 14 si 35 de ani, si pentru atragerea lui au fost implicate multe vedete autohtone, precum Delia, Andreea Antonescu sau Simplu, care "au ceva de spus altfel decat in limitele presei normale". O varianta autohtona a YouTube, trilulilu .ro, a ajuns la o saptamana de cand a inceput sa fie monitorizat de trafic.ro . pe locul 22 ca popularitate in categoria divertisment. O evolutie incurajatoare o inregistreaza si libertv.ro, platforma video online inca in teste, care pune la dispozitia utilizatorilor filme, documentare, emisiuni si alte materiale uploadate, toate putand fi vizionate cu playerul omonim disponibil pentru descarcare gratuita de pe site. Gsptv .ro, site pe care pot fi accesate materiale video din domeniul sportiv, a inregistrat circa 100.000 de vizitatori in ultima saptamana. SONDAJ. Un sondaj online recent realizat de Harris Interactive, la care au participat 2.309 adulti, arata ca 42% din utilizatorii americani de internet au urmarit un material pe YouTube, in timp ce 14% declara ca viziteaza acest site in mod frecvent. Din randul acestor utilizatori fideli ai YouTube, unul din trei sustine ca vizitarea acestui site se realizeaza in detrimentul urmaririi programelor tv. De altfel, 66% dintre cei care prefera YouTube sustin ca sacrifica alte activitati pentru aceasta preferinta. Cele mai neglijate ocupatii din cauza timpului petrecut pe YouTube sunt vizitele pe alte site-uri (36%), televiziunea (32%), e-mail-ul si socializarea online (20%). Un alt succes important al site-ului este acela ca a reusit sa isi fidelizeze publicul cel mai greu accesibil pentru publicitatea de la televizor: barbatii tineri, cu varste intre 18 si 24 de ani. 41% dintre acestia se declara deja vizitatori fideli ai YouTube. Site-ul are problemele lui cand vine vorba despre modalitatile de a obtine profit. Ideea introducerii de clipuri publicitare inaintea fiecarui clip ar fi neinspirata, avand in vedere ca trei sferturi din publicul actual al site-ului declara ca ar vizita mai rar pagina in aceasta eventualitate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele