IT & C

Serviciile de e-banking sunt din ce în ce mai utilizate de romani

În ciuda neîncrederii în siguranţa oferită de mediul electronic, tot mai mulţi romani accesează produsele şi serviciile bancare prin intermediul internetului. Astfel, în primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienţi au efectuat tranzacţii prin intermediul e-bankingului, numărul acestora fiind în creştere cu 120% faţă de perioada similară a anului precedent. Dacă în urmă cu un an, un studiu al diviziei de cercetare a Deutsche Bank plasa Romania, alături de Bulgaria, Grecia şi Macedonia, printre ţările din Europa cu cel mai scăzut grad de penetrare a serviciilor e-banking , în momentul de faţă reprezentanţii instituţiilor bancare din ţ ara noastră spun că aceste servicii traversează poate cea mai importantă perioadă de modernizare de pană acum. "Comparativ cu alte pieţe, în Romania, internet-bankingul nu este utilizat la adevăratul potenţial. În perioada următoare devine însă foarte probabilă creşterea ratei de utilizare a acestui gen de servicii, datorită tendinţei vizibile de îmbunătăţire a infrastructurii şi a serviciilor", a declarat, pentru Adevărul, reprezentanţii Alpha Bank. La randul său, Răzvan Lintaru, director e-banking HVB Ţiriac, observă că, "în Romania, serviciile de internet-banking oferite de bănci sunt în plină perioadă de modernizare a infrastructurii, a calităţii şi a diversificării ofertei. Avand în vedere creşterea impactului internetului pentru populaţie, băncile vor urmări să-şi sporească posibilitatea de deservire în acest sens şi să ofere servicii cat mai diversificate şi adaptate solicitărilor clienţilor". Acest lucru se datorează, spune Lintaru, şi încercării de minimizare a costurilor operaţionale concomitent cu lărgirea portofoliului de clienţi şi produse. În acelaşi timp, reprezentanţii băncilor susţin că serviciile de e-banking existente pe piaţa autohtonă se apropie de maturitate, trecandu-se de la o dezvoltare cantitativă la una preponderent calitativă. "Considerăm că, în perioada următoare, accentul va fi pus pe optimizarea serviciilor de internet-banking în sensul stabilizării la un anumit pachet de operaţiuni bancare, al creşterii calităţii şi fiabilităţii serviciilor finale furnizate clienţilor şi al asigurării unei replici cat mai fidele a operaţiunilor ce pot fi realizate la ghişeele băncii", este de părere Rozaura Stănescu, director în cadrul departamentului de strategie şi marketing al BRD Groupe Societe Generale. Băncile mizează pe creşterea numărului de utilizatori Tendinţa vizibilă de îmbunătăţire a infrastructurii şi a serviciilor îi determină pe bancheri să se bazeze pe o creştere a numărului de utilizatori şi în acest an. De exemplu, după ce a înregistrat, la sfarşitul anului 2006, aproximativ 12.000 de utilizatori ai sistemului de internet-banking, BCR mizează, în acest an, pe aproximativ 4.000 de clienţi noi . BRD – Net, serviciul de internet-banking oferit de BRD Groupe Societe Generale, înregistra la finele anului trecut aproximativ 50.000 clienţi, reprezentand 2,5% din numărul de clienţi ai băncii şi peste 20% din numărul total de utilizatori e-banking din Romania. "Sperăm ca, la sfarşitul anului 2007, serviciul BRD – Net să fie utilizat de peste 80.000 de clienţi", spune Rozaura Stănescu. Şi reprezentanţii HVB Ţiriac se aşteaptă, în acest an, la triplarea numărului de utilizatori ai serviciilor de internet-banking, de la 18.000 de clienţi, caţi înregistra în 2006. Optimişti sunt şi reprezentanţii Alpha Bank Romania, care intenţionează să obţină o creştere cu 50% a numărului de utilizatori ai Alpha Click, atat pentru persoane fizice, cat şi pentru persoane juridice. Un alt vector de sporire a numărului de clienţi ar putea fi reprezentat, consideră oficialii băncilor, de pătrunderea pe piaţa romanească a mai multor companii străine, care utilizează în mod uzual serviciile de e-banking. În acelaşi timp, "atat creşterea numărului de utilizatori de internet, cat şi posibilitatea de a plăti prin intermediul internetului taxele şi impozitele către bugetul statului vor amplifica în mod clar această tendinţă de penetrare a serviciului de internet-banking pe piaţa din Romania", susţin reprezentanţii Alpha Bank. Condiţii pentru lansarea unui serviciu e-banking Pentru ca o bancă din Romania să poată pune la dispoziţia clienţilor serviciul de internet-banking, aceasta trebuie să obţină un aviz emis de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI). În momentul de faţă, din cele 38 de bănci care activează pe piaţa romanească, 27 au primit avizul MCTI pentru furnizarea serviciilor de internet-banking, mobile-banking şi home-banking .

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele