IT & C

Rata de succes in comertul virtual: 10 la 1.000

Dintre cele aproximativ 1.000 de magazine romanesti care opereaza online, doar 1% va rezista ca brand puternic in urmatorii ani, a spus ieri Marius Ghenea , directorul retailerului virtual PCFun, citat de NewsIn, la conferinta „ Antreprenoriat ”, desfasurata in cadrul Zilelor Biz. Piata bursiera mica, precum si valoarea scazuta a tranzactiilor online determina o crestere relativ scazuta a pietei de e-commerce in Romania. Cu toate acestea, considera Ghenea, cresterea este durabila si sustinuta de cei sase milioane de “internauti”, dintre care un milion au acces la banda larga - cel mai mare numar din Europa de Est. “Poate nu folosim Internetul bine, insa Romania, cu siguranta, nu e inapoiata din punctul de vedere al accesului la informatii”, a precizat Ghenea. Visam la eBay si Amazon Inmultirea tranzactiilor de e-commerce in Romania va urma modelul occidental de dezvoltare de pina in anul 2000, urmind, la o scara mult mai mica, uriasii de peste Ocean precum Google, eBay, Yahoo! ori Amazon. “Istoria, anterioritatea pe piata nu este atit de importanta pentru comertul pe Internet, toate aceste firme avind o existenta de aproximativ zece ani, insa poseda marci care depasesc deja marii producatori de electronice”, a adaugat Ghenea. Incepind cu anul 2000, pe piata romaneasca s-au impus si marcile online autohtone. Modele de succes ar fi, in opinia lui Ghenea, amandoi.ro, neogen.ro, okazii.ro, emag.ro sau kappa.ro si altele. In acest context, se dezvolta e-commerceul autohton, operatiunile bancare online sau cu card sint sigure, accesul la Internet este relativ accesibil si in ultimii ani se produc mutatii culturale extraordinare in ceea ce priveste Internetul, a adaugat Ghenea. e-tail, peste retail Comertul electronic cu amanuntul (e-tail), prognozeaza Ghenea, va creste folosindu-se de slabiciunile retailului: mult timp consumat, putina informatie, dependenta de magazinele locale si de proximitate, consumatori neloiali. Piata romaneasca de comert electronic , cifrata acum la 50-60 de milioane de dolari, se tripleaza in fiecare an, considera Ghenea. Oficiali ai grupului de software Gecad se asteapta ca valoarea totala a tranzactiilor in magazinele romanesti online, efectuate cu card bancar, sa creasca anul acesta cu 25% peste valoarea de zece milioane de euro, inregistrata in 2005. Radu Ionescu, presedintele companiei de publicitate online Kinecto, a subliniat ca deschiderile de afaceri pe Internet vor fi, in urmatorii ani, concentrate pe e-commerce, dar si pe publicatii virtuale si vinzari de softuri.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele