IT & C

Piata laptopurilor va depasi 140 milioane de euro

Febra cumpararii de calculatoare portabile, care i-a cuprins pe romani incepand cu 2005, se va mentine si in 2006.

Daca anul trecut vanzarile au avut cresteri spectaculoase, insumand un numar total de 92.000 de unitati, pentru anul curent se preconizeaza depasirea cifrei de 140.000 de laptopuri vandute.

Specialistii pietei IT estimeaza ca, in 2006, vom avea o piata autohtona de laptopuri de aproximativ 140 milioane de euro.

"Estimam ca intr-un termen relativ scurt, de cateva luni sau cel mult un an, piata de laptopuri va ajunge sa depaseasca ca cifra de afaceri piata calculatoarelor personale de tip desktop", sustine Liviu Taloi, reprezentant eMag, portal specializat pe vanzari de IT&C.

Achizitiile prin intermediul magazinelor virtuale au inregistrat, de altfel, in ultimul an, cresteri semnificative. "In martie 2006, am vandut cateva sute de bucati de laptopuri, de doua ori mai mult decat in aceeasi luna a anului trecut", mai spune Taloi.

Cel mai bine vandute laptopuri sunt, in cazul persoanelor fizice, cele ce ofera o echipare de baza la preturi mici. "Jumatate din clientii nostri sunt foarte sensibili la pret, ei aleg, de regula, cel mai ieftin produs", explica Octavian Jeles, director de vanzari oktal Computers. In cazul companiilor, cele mai achizitionate sisteme portabile sunt cele mai performante, care pot indeplini functia de birou mobil, categorie cu un pret mediu incepand de la 5.000 RON.

Lider de piata, Fujitsu Siemens

Piata autohtona de laptopuri este dominata de Fujitsu Siemens, care are o cota de piata de 21,5 la suta conform ultimului studiu IDC. "Fata de 2004, anul trecut am vandut cu 133,4 la suta mai multe laptopuri, adica 19.889 de unitati", ne-a declarat Ileana Stroe, director de marketing al companiei. Cele mai cautate modele au fost Amilo din gama "consumer", avand preturi intre 500 si 1.000 de euro.

Urmatoarele branduri importante de pe piata romaneasca sunt HP, Acer si Toshiba, care, impreuna cu Fujitsu Siemens, acopera aproximativ 80 la suta din totalul vanzarilor.
Pentru cei care inca mai studiaza piata in cautarea unui laptop perfect, vestile sunt bune.

Unii distribuitori au pregatit deja oferte promotionale de Paste. In afara acestor reduceri de moment, tendinta generala a pietei este, ca de altfel si pentru alte categorii de produse IT, de scadere accelerata a preturilor. Ca urmare a cererii tot mai mari, au crescut mult si volumele, determinand o scadere semnificativa a costurilor de productie.

"In plus, trebuie sa tinem cont si de faptul ca aceasta reducere a preturilor este insotita de cresterea performantelor oferite de produse", a declarat Costel Grozav, reprezentant BenQ Romania. Notebookurile acestui producator, cunoscute sub numele de Joybook, au fost lansate pe piata din Romania incepand cu luna martie a acestui an si au inregistrat vanzari bune, dupa spusele reprezentantilor companiei.

Modelele de 15 inch, preferate de romani
Desi tendinta la nivel international este de tranzitie catre laptopurile cu ecran mare de 19 sau chiar 20 de inch, consumatorii romani prefera laptopurile cu ecrane de 15 sau 15.4 inch datorita preturilor mai mici.

"Laptopurile cu ecrane de 17 inch menite sa inlocuiasca desktopurile sau cele cu ecrane mai mici (de 12 inch, de exemplu), dar mai performante sunt produse scumpe , de aceea romanii aleg in cele mai multe cazuri modelele de marime medie", ne-a precizat Octavian Jeles.

Piata de PC-uri, crestere moderata de 10 la suta
Tendinta generala de inlocuire a sistemelor desktop cu laptopuri va face ca, in 2006, vanzarile de sisteme fixe sa aiba o crestere mai moderata.

Conform IDC, la nivel mondial, volumul total de vanzari va creste cu 10% in 2006, aceasta incetinire datorandu-se in special achizitiilor de inlocuire cu echipamente portabile.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele