IT & C

#personaj #calculator #imprevizibil

Personajele din jocuri devin imprevizibile

Jucatul impotriva calculatorului e considerat mai putin distractiv decat jocul in retea, deoarece oponentii umani sunt caracterizati de ingeniozitate, pe cand inteligenta computerului e inchistata in rutina cu care programatorii au inzestrat-o. Producatorii de jocuri sunt insa hotarati sa modifice asta, odata cu introducerea in ecuatie a tehnologiei „euphoria“, noteaza MSNBC.

Dezvoltata de catre compania britanica NaturalMotion Ltd., noua tehnologie face ca personajele sa nu urmeze un set predefinit de miscari, un software special coordonandu-le in timp real. Astfel, indiferent de cate ori ar relua un gamer o anumita scena dintr-un joc, el va avea parte de o experienta unica de fiecare data.

„Euphoria“ va insufla viata in inamicii care vor popula jocul „Razboiul Stelelor : Forta Dezlantuita“, care va fi lansat in cursul acestei saptamani. Ajunsi in bataia focului, ei nu vor urma proceduri standard, care ar putea fi observate si dejucate de catre gameri, ci vor reactiona spontan.

O grenada aruncata inspre ei i-ar putea determina sa o arunce inapoi, insa soldatii cei rai ar putea la fel de bine sa-si ridice mainile in semn de neputinta. Imprevizibilitatea din jocurile PC si de consola va atinge astfel cote umane. Grand Theft Auto IV foloseste deja tehnologia celor de la NaturalMotion Ltd., cu scopul de a inzestra fortele de ordine care vegheaza asupra linistii orasului virtual Liberty City cu un instinct de conservare .

Alte jocuri aleg sa inoveze la nivelul personajelor principale, aflate sub controlul gamerilor, si nu la cel al vrajmasilor cu care acestea se confrunta. Un astfel de exemplu este Spore, jocul creat de legendarul Will Wright, parintele seriei Sims. Programat sa intre pe piata in 2008, Spore le va permite utilizatorilor sa-si plasmuiasca dupa bunul plac fiinte pe care sa le dirijeze.

Ele vor evolua de-a lungul mai multor niveluri, de la stadiul microscopic initial la cel de creaturi capabile sa cutreiere galaxii. Cum nici un personaj nu va semana cu un altul, jocul va putea avansa in directii nebanuite.

Producatorii de jocuri planuiesc sa duca imprevizibilul chiar si mai departe. Abilitatea de a inchega conversatii reprezinta urmatorul pas in sensul umanizarii personajelor care vietuiesc in lumile virtuale.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele