IT & C

Pacatele trecutului se sterg de pe Internet

Exista firme care pot „farda“, pe bani frumosi, imaginea unei persoane online, de la rezultate nedorite pe Google pina la poze compromitatoare de pe net. O simpla cautare a numelui pe Google sau Yahoo! poate intoarce rezultate nedorite de unii utilizatori. Cu toate acestea, exista speranta pentru cei care se afla intr-o fotografie delicata, intr-o postare pe un blog sau un videoclip care circula pe Internet, noteaza Reuters, citata de publicatia „Computerworld“. O astfel de persoana poate lua masuri pentru „curatarea“ petelor de pe imaginea personala, si mai multe companii sint dispuse sa ajute in acest demers, pentru sume care pot depasi 10.000 de dolari. „Oamenii iau decizii importante unii despre altii pe baza informatiilor gasite online inainte de a se intilni in viata reala. Aceste decizii, adeseori importante, se rasfring asupra carierei, legaturilor amoroase sau demnitatii unui om“, spune Michael Fertik, director general al companiei ReputationDefender Inc. „Este esential sa stii ce anume poate fi gasit despre tine in mediul online si sa poti lua masuri in aceasta privinta. Fie personal, fie cu un serviciu precum cel oferit de compania mea“, a adaugat Fertik. Compania a fost infiintata anul trecut si ofera ca produse precum MyReputation, MyChild si MyPrivacy (reputatia mea, copilul meu, intimitatea mea). Primul indeparteaza greselile facute de adulti pe Internet, al doilea face acelasi lucru, insa pentru a proteja copiii, iar ultimul se ocupa cu gasirea si distrugerea datelor personale ( numar de telefon , adresa sau informatii financiare). Pentru circa 10 dolari pe luna, angajatii sai cauta „in adincime“ pe web si raporteaza cele gasite, in general rezultate care ar lua trei sau patru ore pe luna unui utilizator care cunoaste bine mediul online, conform companiei. Pentru circa 30 de dolari pe rezultat, ReputationDefender va incerca sa indeparteze sau sa faca mai putin proeminent orice ar putea fi compromitator pe Internet. Fertik spune insa ca serviciul nu da intotdeauna rezultatele dorite. „Nu incercam sa facem asta cu articole din ziare sau cu documente inregistrate de guvern. Noi ne ocupam de lucruri ceva mai marunte, poate amintiri nedorite din facultate sau vreo discutie neplacuta din tinerete pe un forum“, a precizat Fertik. Pentru persoane juridice , compania ofera un produs numit MyEdge, care pleaca de la 10.000 de dolari, pentru „machiaje“ mai complexe ale identitatii. Michael Fertik si partenerii sai au conceput initial ReputationDefender pentru a permite parintilor sa-si protejeze copiii de postari care le-ar fi putut face rau ulterior, pe site-uri care au ca scop socializarea, precum MySpace sau Facebook. „Nu-mi place ideea ca adolescentii si copiii pot suferi o viata intreaga pentru o greseala de moment“, spune Fertik. Conform site-ului de resurse umane CareerBuilder.com, 26% dintre angajatori spun ca folosesc motoare de cautare pentru a se documenta cu privire la potentialii angajati. Consiliul de conducere al ReputationDefender include un fost creator de discursuri pentru campaniile prezidentiale, un profesor de drept la Harvard si un absolvent al MIT (Massachusetts Institute of Technology).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele